"צעד תמוה"

מאות ילדים, בצפיפות, באו לבדיקות קורונה • צפו

עיריית מודיעין עילית יזמה מהלך, הזוכה לביקורת לצד תשבחות, במסגרתו כלל ילדי הת"תים ייבדקו לקורונה, ופתיחת שנת הלימודים נדחית עד לתוצאות • כך זה נראה היום (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חלק מהילדים בתור לבדיקה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

פארסה במודיעין עילית: מאות ילדים זומנו אחר הצהרים והערב (חמישי) לבדיקות קורונה, כחלק מהיוזמה המקורית בעיר שהובילה לדחייה בפתיחת שנת הלימודים בתלמודי התורה. אלא שהמהלך בוצע תוך סיכון הילדים עצמם בהידבקות בנגיף.

כזכור, רבה של מודיעין עילית, הגאון רבי מאיר קסלר, ביקש אמש במכתב מיוחד ממנהלי הת"תים בעירו לא לפתוח את המוסדות, זאת בשל יוזמה חסרת תקדים לבדיקות קורונה לכלל הילדים והצורך להמתין לתוצאותיהן.

ואכן היום קיבלו תושבי העיר הודעות רשמיות מתלמודי התורה בהם לומדים ילדיהם, בהן הם התבשרו על זימונם בשעות מסוימות לעריכת בדיקות הקורונה - כולם באותו המקום: המתנ"ס העירוני שברחוב מנחת שלמה.

הדבר גרם לצפיפות גדולה, כאשר מחוץ למתנ"ס השתרך תור ארוך של ילדים, הממתינים לבדיקותיהם, ובמקום נשמעו טענות להתנהלות לקויה של עיריית מודיעין עילית, שרק מגבירה את סכנת ההידבקות בנגיף. בעקבות כך, אחרי זמן מה פוזרו הילדים, והבדיקות נדחו.

גוטרמן עם פרויקטור הקורונה גמזו, בשבוע שעבר (צילום: מטה ההסברה החרדי של משרד הבריאות)

בתוך כך, כמה מנהלי חיידרים בעיר, כמו גם הורים לא מעטים, מביעים אי שביעות רצון מהמהלך, שלטענתם נכפה בידי ראש העיר גוטרמן, "על מנת שיירד אחוז החיוביים מול אחוז הבדיקות הגדול, והעיר ה'אדומה' תתרחק מסכנת הסגר".

"באמצעות המרא דאתרא", הם מוסיפים, "כפה עלינו גוטרמן לדרוש בדיקות קורונה מכל הילדים כתנאי להגעתם לחיידר, כאשר זהו צעד תמוה ולא יעיל - כי הילדים לא נכנסים אחר כך ל'קפסולות', אלא נשארים עם משפחתם ומסתובבים בכל מקום".

יצוין, כי פניית 'כיכר השבת' לדוברות עיריית מודיעין עילית לא זכתה להתייחסות. כשזו תגיע, היא כמובן תתפרסם.

צפו בווידאו

מכתבו של רב העיר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר