פשרה או בחירות?

ועדת הכספים תתכנס לדון בחוק התקציב; החרדים - יתמכו

הצעת הפשרה שהציע חבר הכנסת צביקה האוזר מסיעת 'דרך ארץ' עומדת כעת להכרעתם של גנץ ונתניהו; ש"ס ויהדות התורה הודיעו כי יתמכו והזהירו: "חובה למנוע מערכת בחירות מיותרת" (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: טל שחר, פלאש 90)

הצעת הפשרה שהציע חבר הכנסת צביקה האוזר מסיעת 'דרך ארץ' עומדת כעת להכרעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהכרעתו של שר הביטחון בני גנץ, ולפיה יאושר החוק לדחייה ב-100 יום של המועד לאישור התקציב ותוקם הוועדה לבחינת דרכי מינוי בכירים.

ישיבת הממשלה השבועית לא תכונס היום על רקע המשבר הקואליציוני. ועדת הכספים תתכנס בצהריים וצפויה לאשר את הצעת החוק לדחיית פיזור הכנסת בשל אי-קבלת חוק תקציב, של חבר הכנסת צביקה האוזר, לקראת אישורה בקריאה שנייה ושלישית במליאה מחר.

על פי הצעת החוק, אישור תקציב המדינה יידחה במאה ימים, דבר שיאפשר לדחות את פיזור הכנסת.

על פי הצעתו של ח"כ האוזר, ב-100 הימים הקרובים יוקפאו מינויי הבכירים והממשלה תתמקד במאבק בקורונה ובשפעת לקראת החורף, ובאתגרי הביטחון בגבול עזה ובצפון.

בינתיים נציגי יהדות התורה וש"ס הודיעו כי הם תמכו בהצעת הפשרה שמתגבשת בין הליכוד וכחול לבן, עפ"י חוק האוזר לדחייה של פיזור הכנסת, בסיכום על תקציב מאושר וחוק הסדרים בתוך תקופת הזמן שתסוכם בין הצדדים. עד אז יפעלו על פי 1/12 של תקציב 2019 בתוספת אחוזית.

בהודעה משותפת לשתי המפלגות נכתב: "חובה למנוע מערכת בחירות מיותרת ולפעול יחד למען אזרחי ישראל במאבק בקורונה ובשפעת לקראת החורף, ובמשבר הכלכלי הקשה הפוקד את ישראל".

יצוין כי בהצבעה בקריאה ראשונה בכנסת חברי אגודת ישראל בחלקם התנגדו לחוק דחיית התקציב בהוראת השר ליצמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר