'השתלחות משוללת רסן'

אלימות המשטרה: יעלון רמז לנאצים, ועורר סערה

בעקבות האלימות המתועדת של קצין משטרה בכיר אמש נגד מפגין ב'מחאת בלפור' שניסה להשיל מפניו את מסכת הוקורנה, רמז ח"כ משה יעלון להשוואת המעשה לנאצים (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יעלון (צילום: מתוך טוויטר)

זעם גדול במערכת הפוליטית ובמשטרת ישראל על בכיר 'ישת עתיד' ח"כ משה יעלון, שהשווה במשתמע את אלימות השוטרים אמש בהפגנת השמאל נגד נתניהו, למעשי הנאצים.

חבר הכנסת, הרמטכ"ל לשעבר, צייץ: "אני ממליץ למפקדי ושוטרי מחוז ירושלים במשטרת ישראל, לקרוא את ספרו של יגאל עילם 'ממלאי הפקודות'". ספר זה עוסק בין היתר, כפי שנכתב עליו, ב"פקודה הנעלמה של היטלר להשמדת היהודים במלחמת העולם השנייה".

להשוואה המקוממת הגיבה לפני זמן קצר משטרת ישראל שבהודעה מטעמה נכתב: "התבטאויות מסוג זה הן המשך ישיר להשתלחות משוללת רסן בשוטרי משטרת ישראל, במחאות וברשת, וכעת גם ע"י נבחר ציבור שאמור לשמש דוגמא לבוחריו".

"המלצתו והשוואתו המרומזת פסולה ובלתי מקובלת, ואנו ממליצים לח"כ יעלון להימנע מהשוואות מעין אלו כלפי מי שמגנים בגופם על החוק, הסדר והביטחון", הוסיפו במשטרה.

ממראות ההפגנה אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

גם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה צייץ בתגובה ליעלון: "כבר תקופה שאתה מפיץ רעל ומטנף עלי. התעלמתי. כך נוהגים במחפשי תשומת לב כמוך. אך על דברי הבלע וההסתה שלך נגד שוטרות ושוטרי משטרת ישראל לא אשתוק".

"במחי ציוץ השווית בין מי שמסכנים חייהם 24/7 למען שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל לבין "ממלאי הפקודות" בגרמניה הנאצית. סימנת אותם. מתבייש בך ועבורך", סיים אוחנה.

כתב 'חדשות 12' עמית סגל התייחס אף הוא לציוץ הפתיע והפרובוקטיבי של יעלון. "הספר 'ממלאי הפקודות' עוסק בין היתר בחיסולה השיטתי של יהדות אירופה בידי הנאצים", צייץ הפרשן הבכיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר