אחרי החקירה

סנ"צ גואטה, שתקף מפגין, הורחק ל-24 שעות

בעקבות התיעוד מההפגנה אמש בו נראה סגן ניצב ניסו גואטה מכה באלימות מפגינים, הוא נחקר באזהרה והורחק מתחנת המשטרה • הקצין טען כי שניים מהמפגינים תקפו אותו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: לפי סעיף 27א')

סגן-ניצב ניסו גואטה נחקר היום (ראשון) באזהרה במחלקה לחקירות שוטרים בעקבות התיעוד בו הוא נראה מכה מפגינים במהלך המחאה במוצ"ש, נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בסיום החקירה, הוחלט על הרחקתו מתחנות המשטרה ל-24 שעות. הקצין טען כי שניים מהמפגינים תקפו אותו, ולכן נאלץ להגיב.

תת ניצב במשטרת ירושלים עופר שומר, התייחס לאירוע במהלך הלילה ואמר: "מבדיקה ראשונית שעשינו עם ניסו גואטה, לטענתו הוא הותקף על ידי שני מפגינים שגם הסירו לו את המסיכה. הנושא ייבדק בהמשך".

"המשטרה צריכה להיערך לזה מכיוון שזה רגיש ולצערי למרות שהודענו למפגינים, הם החלו להפר את החוק בצורה בוטה, הם קיללו וגידפו את השוטרים לאורך הדרך וחסמו את הכביש. המפגינים רמסו את החוק ברגל גסה הערב. ביצענו מעצרים במהלך הערב ופיזרנו אותה תוך שימוש בכוח סביר".

הוא הוסיף כי המפגינים "משתמשים בשמות הפרטיים של שוטרים, מאיימים נגדנו ומסיתים נגדנו. שוטר קיבל אגרוף בראש ושוטר אחר חטף אבן. זה דבר שלא ראינו עד עכשיו. אנשים צריכים לקחת אחריות ולהבין אם זה יהפוך למפגן שנאה נגד המשטרה - המשטרה לא תירתע".

מנגד, דניאל לוטם, המפגין שנראה מרותק לרצפה בתיעוד, טען: "ריתקו אותי לרצפה, טענו שחנקתי את הקצין ומשכו אותי לתוך ניידת משטרה. הקצין חנק אותי וקפצו עליי מלא אנשים. יש לי סימנים מהמפרק ומהברך שלו. אחרי שנכנסתי לניידת שני שוטרי יס"מ סגרו את הווילונות והרביצו לי תוך כדי שאני אזוק. דפקו לי אגרופים, דרכו לי על הגרון וצרחו עלי להירגע ולא להתנגד למעצר למרות שלא התנגדתי בשום שלב".

הוא הוסיף, "בחקירה הסבירו לי שאני חנקתי את השוטר, לא היו דברים מעולם. אין לי שום מטרה ושום סיבה לתקוף שוטר. אני נמצא בהפגנות האלה כבר שלושה חודשים. עד כה הכל היה בסדר, הגעתי והלכתי, אני לא יודע מה קרה אתמול בלילה שזה הגיע לרמה כזאת של להט ורתיחה. זה יצא מכלל שליטה ואני מקווה באמת שהצדק יצא לאור".

סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר