לראשונה מזה זמן רב

כך הפסיקה מודיעין עילית להיות 'עיר אדומה'

מודיעין עילית יוצאת היום לראשונה מרשימת הערים האדומות, בהן תחלואת הקורונה גבוהה, זאת אחרי מבצע בדיקות קורונה מדגמי רחב היקף בו חויבו ילדי הת"תים להשתתף (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ריקודים במודיעין עילית. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לתוכן הידיעה (צילום ארכיון: 'השמחה תנצח')

היום (שני), לראשונה מזה מספר חודשים, מפסיקה העיר מודיעין עילית להיחשב כ'אדומה' בכל הקשור לתחלואת הקורונה בשטחה.

כזכור, מזה זמן רב שהעיר החרדית ניצבת תחת סכנת הסגר, ונראה היה כי לא נותרה ברירה אלא להטיל אותו על תושביה במטרה לנסות ולהפחית את שיעור חולי הקורונה.

בסיור שערך במקום לפני כשבועיים פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו, ניסו פרנסי העיר לשכנע אותו כי יצליחו לעמוד במשימה שהביא לפתחם, כחלק משיטתו להעביר את האחריות למאבק בנגיף לראשי הרשויות המקומיות.

תחילה נראה היה כי הקורונה יצאה מכלל שליטה בעיר ששיעור גדול מבין אוכלוסייתה הינם ילדים ובני נוער, זאת בשל עובדה המאפיינת אותה יותר משאר הערים: מספר כלי רכב נמוך יחסית בבעלות תושבים, שבשל כך נאלצים להצטופף באוטובוסים ולהיחשף בהם לסכנת הידבקות בנגיף.

אלא שאז בעירייה הגו רעיון, ורתמו אליו גם את המרא דאתרא הגאון רבי מאיר קסלר: החלטה על דחיית פתיחת שנת הלימודים בתלמודי התורה בעיר, וחיוב כל הילדים להשתתף במבצע בדיקות קורונה חסר תקדים בהיקפו. המטרה הלא מוצהרת היתה שכך יירד אחוז החיוביים לקורונה מול אחוז הבדיקות הגדול, והעיר תתרחק מסכנת הסגר.

חלק מהילדים, בתור לבדיקות הקורונה (באדיבות המצלם)

בהמשך צורפו למהלך גם כמה מהסמינרים הגדולים במודיעין עילית, כך שמספר בני הנוער הנבדקים עבר את ה-2000. והמטרה הושגה: אחרי שמתוך כל הנבדקים הרבים נמצאו רק כ-50 ילדים נשאי קורונה והלימודים בת"תים התחדשו, ירד אחוז החיוביים לנגיף מ-22 עד 28% לשמונה אחוזים בלבד.

היום כאמור זה ניכר גם באופן רשמי בטבלאות משרד הבריאות, כאשר לראשונה מזה זמן רב מודיעין עילית אינה נכללת עוד ברשימת הערים האדומות, לגביהן המליץ פרופ' גמזו, באחד המתווים שהציע, להטיל סגר בזמן הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר