"מותקף בגלל אומן"

גמזו: אחרי תקופה של רגיעה, הקורונה אצל החרדים בעליה

תמונת מצב מעוררת דאגה הציג פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, באשר לתחלואת הקורונה בציבור החרדי. בדבריו איים להתפטר אם דעתו לא תתקבל, וגילה שקיבל 'הודעות קשות' בגלל איסור הנסיעה לאומן (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גמזו, היום (צילום: לע"מ)

פרויקטור הקורונה רוני גמזו אומר לפני זמן קצר, כי "אחרי תקופת רגיעה, ישנה עלייה בתחלואת הקורונה בחברה החרדית, מאז א' אלול, פתיחת שנת הלימודים".

"עוד לא התקבלה החלטה בממשלה לגבי איסור הלימודים בערים האדומות", הוסיף גמזו, והודה: "הקפסולות בישיבות הגבוהות עדיפות לנו, כי הן מונעות מהבחורים להיות בבתים".

לדבריו, "באשר לישיבות לצעירים: הסתובבתי בכמה מהן, ועדיין צריך לראות מה לעשות עם המצב המורכב שיש בהן. משרד החינוך אינו תמיד המפקח המלא על המערכת הזאת, שעובדת באופן עצמאי במידה כזו או אחרת, ביומיים הקרובים נקבל החלטה לגבי החינוך היסודי החרדי, מקווה שכבר בישיבת הקבינט הקרובה".

"לגבי חגיגות החג הקדוש, ראש השנה, באומן", המשיך גמזו לנושא הרגיש: "עם כל המורכבות והגידול בתחלואה באוקראינה, נראה לכם הגיוני? לכן דעתי הנחרצת היא לא! ולא אשנה אותה".

הפרויקטור אף גילה, בהקשר זה, כי הוא מקבל הודעות קשות בגלל התעקשותו לאסור את הנסיעות המאורגנות לציונו של רבי נחמן, "אך לא חשבתי שרק אהנה בתפקידי. אני מבין את כאב המאמינים, אבל הענין בלתי אפשרי".

אלפים במעמד 'התיקון הכללי' באומן. ארכיון (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

בהיבט הכללי המשיך ה'פרויקטור' וטען כי "מצב התחלואה בישראל הוא מן המורכבים הקשים ביותר בעולם כולו", ולאור העבודה כי תכניותיו אינן מאושרות בקבינט אמר: "אם אראה שלא נותנים לי כלים להוריד את התחלואה, לא יהיה לי מה לעשות בתפקידי".

עוד גילה גמזו: "שואלים אותי: רוני, אתה חודש בתפקיד, מה עשית? אז אני עונה: מה שלא נעשה בעבר - בניה בצה"ל של תשתית לקטיעת שרשראות ההדבקה. זו הדרך היחידה, כמו שאמרתי מהרגע הראשון".

גמזו הדגיש: "לא סגר הוא הפתרון, אלא כמו שמנהלים ראשי הרשויות, דוגמת ירושלים, לוד, אשדוד, סכנין, קלנסוואה וירכא. אני מקווה מאוד שלא נגיע לסגר, אבל עם כזו עליה יומית בתחלואה, גם בחולים הקשים, הרעיון הזה עדיין לא ירד מהשולחן".

"אנחנו בודקים אם העליה בחולים הקשים נובעת מחולים חדשים שהגיעו לאחרונה או מהידרדרות במצבם של החולים שמאושפזים מזה זמן. בינתיים בתי החולים מצליחים להחזיק עם מאות חולים כאלו, וכל הכבוד להם".

"עוד לא קיבלתי כתב מינוי, ויש בזה גם יתרון, כי הסמכות שלי היא כללית: להיאבק בהתפשטות הנגיף במדינת ישראל בכל ההיבטים. שרי הממשלה צריכים להקשיב לי, כי השיקול שלי הוא רק מקצועי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר