סערת הנסיעה לאומן

נשיא אוקראינה: לבקשת נתניהו, נגביל כניסת חסידי ברסלב

נשיא אוקראינה החליט להיענות לבקשת ראש הממשלה נתניהו ולהגביל את מספר החסידים שיוכלו להגיע לאומן, להתפלל בציון רבי נחמן מברסלב בימי ראש השנה; טרם ברור כמה יאושרו (אקטואליה)

(צילום: שאטרסטוק)

"לבקשת ראש ממשלת ישראל, התקבלה החלטה להגביל את העלייה החסידית לרגל לאומן כדי לחגוג את ראש השנה" - כך נמסר היום (שלישי) מלשכת נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי.

הבקשה הישראלית הגיעה בעקבות החשש כי לאחר חזרתם של החסידים לארץ, תהיה התפרצות נוספת של נגיף הקורונה בישראל.

בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי בלשכת נשיא אוקראינה סירבו להגיב לשאלה לכמה חסידים יאפשרו להגיע, והאם יגבילו גם מתפללים ממדינות נוספות.

עם זאת, בהודעה שפורסמה מלשכת הנשיא היהודי של אוקראינה נמסר כי הוחלט על "הגבלה משמעותית" במספר החסידים שיורשו להגיע לקיבוץ הגדול של חסידי ברסלב, ליד ציון הרה"ק רבי נחמן בעיר אומן.

נשיא אוקראינה הוסיף כי "העולם חווה עלייה בתחלואה בקורונה. ממשלת אוקראינה מפתחת תקנות שיאסרו כניסה לאוקראינה של אזרחים זרים המגיעים ממדינות אדומות - וזאת למשך 30 יום". יצוין כי ישראל מוגדרת מדינה אדומה.

אחרי הפרסום, טענו בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא לא ביקש מנשיא אוקראינה להגביל את כניסת החסידים לאומן.

בהודעה רשמית נמסר בתגובה: "ראש הממשלה לא ביקש להגביל את כמות המגיעים לאומן. כפי שהובהר בהודעה המשותפת של ישראל ואוקראינה שפורסמה בשבוע שעבר, ראש הממשלה והנשיא הפצירו לא להגיע לאומן בשל מצב התחלואה, אך ציינו והדגישו כי מי שיחליט להגיע לאומן עליו להקפיד ולשמור על הנחיות הבריאות".

כזכור, פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו שיגר בשבוע שעבר מכתב לנשיא אוקראינה בו דרש ממנו לאסור את את התפילות בימי ראש השנה באומן, אותם כינה "חגיגות".

היום אמר גמזו: "האם זה סביר להוציא מפה 80 טיסות לאומן עם הגידול בתחלואה? דעתי הנחרצת היא לא - ואני לא אשנה את דעתי". הוא הוסיף כי אי אפשר לעצור טיסת קונקשן, אבל יעצרו את טיסות הצ'רטר.

בעקבות דבריו של גמזו, הביעו פוליטיקאים חרדים רבים את התנגדותם אליו, בהם שר הבריאות לשעבר, השר יעקב ליצמן שאף דרש את פיטוריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר