מחפש תיקון

צפו: תשובת הגר"י אזרחי למי שהדביק אחרים ב'קורונה'

ראש ישיבת 'מיר' הגאון רבי יצחק אזרחי חנך בבית שמש את "בית המוסר" בשיחה מיוחדת על ה'קורונה', הלימוד בטלפון והזהירות הנדרשת והקריא את מכתב גדולי ישראל (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מתתיהו גולדברג)

עם תחילת ימי הרחמים והסליחות ולרגל פתיחת 'בית המוסר' בשכונת רמה ג'2 בעיר בית שמש הגיע הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר במיוחד כדי למסור שיחת חיזוק והתעוררות בפני ציבור בני התורה בשכונה.

במהלך שיחת החיזוק שנמסרה מאחורי מחיצה מיוחדת שהותקנה בבית המדרש, זעק ראש ישיבת מיר כי הנחיות הרופאים חובה הם, וכי הקירוב הגדול בימים אלו – הוא רק ע"י הריחוק, כפי הוראתם הברורה של גדולי ופוסקי הדור.

ראש הישיבה סיפר לציבור כי הוא מוסר מידי יום את השיעור היומי באמצעות הטלפון. "בטלפון אפשר ללמוד", אמר ראש הישיבה, "אפשר ללמד, אפשר לעודד, אפשר לחזק, אפשר להכניס שלווה ולעשות חסד".

במהלך דבריו סיפר הגר"י אזרחי כי בא אליו אדם שאמר לו, שהוא חושב שאולי מישהו מסוים נדבק ממנו בקורונה, והוא מחפש תיקון, "אמרתי לו תלך לר' חיים".

בסיום דבריו, הוקרא מכתבם של מרן הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שהתקבל לרגל פתיחת 'בית המוסר', אך כשנודע לרבי יצחק אזרחי כי התקבל מכתב, הודיע בהתרגשות לציבור כי הוא מבקש בעצמו את הזכות להקריא לציבור את דברי ברכתם וקריאתם של גדולי הדור.

וזה לשון המכתב:

בס"ד, חודש הרחמים והסליחות התש"פ
לבני התורה בשכונת רמה ג'-2 בעיר בית שמש הי"ו
הנה ידוע חשיבות קביעת עיתים ללימוד המוסר, דזהו דבר חיוני המכוון לב האדם בדרך הסלולה, ומי שלומד מוסר בקביעות זה משפיע עליו לטובה.
ובוודאי זכות גדולה בידכם בפתיחת 'בית המוסר' בבית הכנסת 'איילת השחר' ע"ש רשכבה"ג מרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל שעורר תדיר על חשיבות לימוד המוסר גם בקרב האברכים.
ובוודאי כל המחזיקים במוסר וקובעים עיתים בה, תעמוד הזכות לימינם לסנגר בעדם ביום הדין הבא עלינו לטובה.
בברכת התורה
י. גרשון אדלשטין
ג"א מצטרף חיים קניבסקי

יצוין כי בעקבות הנחיית משרד הבריאות השיחה נמסרה עם אמצעי המיגון הנדרשים, כשהמארגנים מתקינים מחיצה מיוחדת מאחוריה עמד ראש הישיבה, וכן נשמר בהקפדה יתירה מספר הנוכחים בתוך בית המדרש בהתאם להנחיות, כשלשם כך הועברה השיחה במעגל סגור והגברה אל רחבת בית המדרש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר