כללים שמצילים חיים

חוזרים ללימודים? כך ילדכם יחזרו לשגרה בטוחה

בין רכישת האביזרים ומכשירי הכתיבה, הזמנת הציוד, ספרי הלימוד והתלבושות, לא נשכח גם את חובת ההכנה של ילדינו לזהירות בדרכם לבית הספר וחזרה בטוחה הביתה (משפחה)

יהונתן שגב | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בשבוע הבא, נצעד כולנו בעז"ה לקראת שנת לימודים חדשה. הלב פועם בהתרגשות, התלבושת כבר מגוהצת וספרי הלימודים עטופים בקפידה לצד המחברות ושאר אביזרי הלימוד. יחד עם זאת, עלינו להקדיש תשומת לב מרבית להכנה לא פחות חשובה, הכנה של ילדינו והדרכתם לזהירות ושמירה על החיים בדרכם לבית הספר ובחזרה ממנו.

החינוך לזהירות ולבטיחות בדרכים מחייב מעורבות ושותפות שלכם ההורים. כדי שילדיכם יגיעו לבית הספר בבטחה ויחזרו הביתה בשלום, חשוב לחזור ולשנן עימם את מסרי הבטיחות.

כללים שמצילים חיים >>

ראשית, חשובה במיוחד היא הדוגמה האישית. ילדים קולטים באופן מדוייק את התנהגות הוריהם ומחקים את התנהגותם. לכן, לכם ההורים, יש השפעה ישירה על בטיחות הילדים בעת חציית הכביש ורכיבה על אופניים. כאשר ילדים מבחינים כי הוריהם מקפידים באופן מלא על חציית כביש במעבר חצייה בלבד, חוגרים חגורת בטיחות ואינם שולחים הודעות בזמן הנהיגה, זו הלמידה המשמעותית ביותר עבורם.

שנית, יש לשוחח, להסביר ולתרגל עם הילדים הליכה נכונה בדרך. למדו אותם לצעוד במרחק מהכביש ולא בקצה המדרכה. הסבירו להם כיצד יש לפעול בעת משחק עם כדור, סייעו להם להבין כיצד לחצות את הכביש בבטחה ולהגיע לבית הספר בשלום. חשוב מאוד לתרגל את מסלול ההליכה לבית הספר ובחזרה ממנו, שימו לב לפניות מסוכנות, מקומות בעלי ראות לא טובה דיה וכבישים ללא מעברי חצייה.

תרגול חציית כביש בעת הליכה ברגל לבית הספר

בחרו מקום המתאים לחציית הכביש, הסבירו לילדים מדוע בחרתם במקום זה (מעבר חצייה מוסדר, כביש לא סואן, שדה ראיה פתוח וכד'). תרגלו יחד חציית כביש בטוחה על פי כל כללי הבטיחות: עצירה לפני שפת המדרכה, התבוננות לכיווני התנועה, חצייה בקו ישר והליכה מהירה תוך המשך הבטה לצדדים.

נסיעה באוטובוס ובהסעה לבית הספר:

ילדים רבים מגיעים לבית הספר או לתלמוד התורה בנסיעה באוטובוס או בהסעה. על פי המלצות משרד החינוך, חשוב לשוחח עם הילדים על הסכנות הכרוכות בעלייה לאוטובוס ובירידה ממנו.

ההגעה לתחנה: כאשר מגיעים לתחנה והאוטובוס עומד לצאת לדרכו, אין לרוץ לכביש כדי להספיק להגיע בזמן.

ההמתנה בתחנה: יש לשבת או לעמוד הרחק משפת המדרכה, אך לעולם לא לשבת על המדרכה כשהרגליים על הכביש.

עלייה להסעה: המדרגות לאוטובוס גדולות. הדריכו את הילדים כיצד ניתן להעלות בבטחה בעזרת אחיזה בידית.

מהלך הנסיעה: נסיעה משותפת הינה חוויה עבור הילדים, אך יש לשבת ולהיחגר לאורך כל הנסיעה. עמידה בעת הנסיעה, מהווה סכנה.

ירידה מההסעה: לאחר הירידה, יש לעמוד על המדרכה במרחק מסוים משפת המדרכה, עד שהאוטובוס ייסע. אין לנסות לחצות את הכביש לפניו או אחריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר