פרסום ראשון

אירוע קשה: שוטר מפיל צעיר חרדי, סתם, בברוטאליות רבה

צעיר חרדי שמחה נגד חילול מערות קבורה יהודיות בעבודות להקמת כביש בצומת מוצא, ספג אלימות קשה מצד שוטר יס"מ, שללא סיבה הנראית לעין הדף אותו בעוצמה אדירה לקרקע • צפו (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' באלול תש"פ | 30.08.20
(צילום: באדיבות ארגון 'בצדק')

פרסום ראשון: קבוצת מפגינים שהגיעה בסוף השבוע האחרון למחות נגד חילול קברים שלטענתם מתבצע על ידי רשות העתיקות, נתקלה באלימות קשה מצד אחד השוטרים שהוזעק למקום כדי לפנותם. מח"ש, כך נודע, אף פתחה בבדיקת המקרה.

האירוע החמור התרחש ביום חמישי, כאשר כמה מתושבי שכונת מאה שערים בירושלים הפגינו בצומת מוצא הסמוך לעיר, נגד 'חיטוטי שכבי'; חשש לביזוי קברי קדמונים הטמונים במערות באתר הסמוך לבית הכנסת העתיק והמפורסם בישוב.

מדובר במאבק הנתמך על ידי פלגים ב'העדה החרדית', ולדברי העסקנים המעורים בפרשה מזה כשבועיים, צפוי אף מכתב רשמי המצדד בעמדה זו מטעם רבני הבד"ץ, מאחר ו"בוודאות מדובר במערות קבורה יהודיות, על פי צורת הקבורה", הם אומרים.

אחת המודעות המוחות נגד חילול הקברים

מזה תקופה שהמפגינים טוענים לאלימות קשה המופעלת כלפיהם על ידי שוטרים הבאים לפנותם ולאפשר את קיום עבודות החפירה המאסיביות, אך הם לא מצליחים לתעד את המעשים הללו.

ביום חמישי, כאמור, לכדה עדשת המצלמה רגע שכזה, כאשר שוטר יס"מ (יחידת סיור משטרתית) תועד משליך בעוצמה צעיר חרדי על הקרקע. בסרטון הקצר לא נראה כי היה רקע מוקדם למעשה האלים, ואין סיבה הנראית לעין המצדיקה בשום צורה את ההפלה הברוטאלית.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי בעקבות פרסום זה נפתחה בדיקה במחלקה לחקירות שוטרים, עוד טרם העברת הנושא לרשותם על ידי המשטרה כפי שקורה בדרך כלל.

יצוין, כי גם היום, לפני מספר שעות, התמידו המפגינים ויצאו לאתר שבצומת מוצא בהסעה מאורגנת כדי למחות על הפגיעה בקברים במקום, אך המשטרה עצרה אותם עוד בדרכם לשם, והחזירה אותם לירושלים.

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "מדובר בהתנהגות שאינה הולמת, שכן מצופה מכל שוטר לפעול במקצועיות ובהתאם לנהלים וערכי הארגון. בהתאם, המקרה ייבדק והועבר לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר