בתיווך קטאר

ישראל וחמאס הגיעו להסדר: הבלונים יפסקו

ארגון הטרור העזתי הודיע הערב רשמית כי החליטו "להכיל את ההסלמה" • בתמורה יקבלו מימון מקטאר, וישראל תחזיר את הפעילות במעבר כרם שלום ותרחיב את מרחב הדיג (אקטואלי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

ארגון הטרור חמאס הודיע הערב (שני) באופן רשמי כי הגיעו להבנות ולכן יפסיקו את שיגורי בלוני התבערה לעבר ישראל. היום לבד פרצו 17 שריפות במוקדים שונים.

ההבנות הושגו בתיווך קטאר, ולפי גורמים בישראל, הקטארים ישלמו לארגון הטרור העזתי 30 מיליון דולר בתמורה להפסקת מעשי הטרור.

בהודעת חמאס נמסר כי "לאחר סבב דיאלוגים ומגעים, שהאחרון היה על ידי נציג הקטרי, השגריר מוחמד אל-עמדי, הושגה הבנה להכיל את ההסלמה ולעצור את התוקפנות הציונית נגד עמנו".

עוד הודיעו כי במסגרת ההבנות, "יוכרזו מספר פרויקטים המשרתים את עמנו ברצועת עזה ותורמים להקלתם בעקבות גל הקורונה שפקד את רצועת עזה, בנוסף להחזרת המצב למה שהיה לפני ההסלמה".

"הנהגת התנועה מביעה את תודתה והערכתה על המאמץ והתמיכה הלאומית בעמנו, תוך תפילה שיגן על עמנו ועל אומתנו מכל רע, מפני המגיפה והנגע, ומרוע האויבים".

מדוברות מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי "בהמשך למאמצי הרגיעה ובתום התייעצות ביטחונית בראשות שר הביטחון בני גנץ - הוחלט על החזרת פעילות המעבר כרם שלום לשגרה, החל ממחר (שלישי), לרבות כניסת דלק. כמו כן, מרחב הדיג ברצועה יוחזר ל-15 מיילים ימיים".

"החזרת המדיניות האזרחית כלפי רצועת עזה לקדמותה, מותנית בהמשך שמירת השקט והיציבות הביטחונית. ההחלטה תיבחן במבחן המציאות - אם חמאס, שנושא באחריות לנעשה ברצועה, לא יעמוד בהצהרותיו - ישראל תפעל בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר