סערה בעיר אשדוד

סגן ראה"ע איים: 'אסגור ת"ת אם תקבלו את ילדי הפורשים'

מנהל חיידר "כלל חסידי" באשדוד טוען כי סגן ראש העיר איים עליו - שלא יקבל לתלמוד תורה ילדים שהוריהם פרשו מגור לקהילת הגר"ש אלתר • בחסידות מתנערים ממעשיו של יחיאל וינגרטן (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חסידי גור, תמונת אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הרב שלמה גולדמן, ראש מוסדות "דעת מישרים" לו תלמוד תורה כלל חסידי בעיר אשדוד, טוען כי סגן ראש העיר יחיאל וינגרטן איים עליו, ברקע הפילוג בחסידות גור.

במכתב, ששיגר לראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, הוא טוען כי הוזמן לשיחה בלשכת סגנו בעירייה, לנושא "אי קבלת תלמידים חרדים ממשפחות שפרשו מחסידות גור".

"התראה ואזהרה חד משמעית מפיו של סגן ראש העיר הרב ויינגרטן בלי למצמץ הייתה כך, ואני מצטט מילה במילה: אם תקבלו את הילדים מהמשפחות האלו במוסדותיכם אני אתקע לכם את המבנה החדש, אני אסגור לכם את התלמוד תורה, נעשה לכם הפגנות בכל יום", כותב הרב גולדמן.

לטענתו, "גם אחרי שטענתי שהמוסד שלנו באשדוד "כלל חסידי – דעת מישרים" מיועד במיוחד לאלו שאינם משתייכים לחסידיות הגדולות והמבוססות ואני מוכרח לקבלם אם הם עונים על התקנון שלנו, הוא המשיך בדרישתו ואזהרתו החד משמעית שלא נקבל תלמידים אלו למוסדותינו, לשאלתי, לאן הוא מצפה שילדים אלו ילכו ללמוד, הוא ענה, אני רוצה שיעזבו את אשדוד, שילכו לירושלים או לבית שמש או לבני ברק, כאן באשדוד אין להם מקום".

"אודה ואתוודה, עד ר"ח אלול יום פתיחת שנת הלימודים, לא ענינו תשובה חיובית לילדים שהתדפקו על דלתותינו, ובנתיים ביקרתי אצל עשרות האדמורי"ם ורבנים מכל החוגים לשמוע חו"ד בענין, וכל אחד בסגנונו ובניסוחו, פסקו לי חד משמעית שמתוקף תפקידנו גם מוסרי גם הלכתי וגם חוקי אני חייב לקבל את הילדים האלו במסגרתנו, וחיזקו ועודדו ובירכו אותי בכל הברכות לבל ננזק כחוט השערה ושנצליח לעשות חייל למען חינוך ילדי ישראל".

עוד הוא מספר כי קיבל מכתבים גם ממשרד החינוך וגם מעו"ד שהבהירו לו "על חובתי החד משמעית לפי חוקי מדינת ישראל לקבל את התלמידים אם הוריהם בחרו את המקום כמתאים לילדיהם והם עונים על הקריטריונים המקובלים בת"ת".

בשלב זה של מכתבו, הוא עובר לספר על האיומים שהוא סופג בעקבות החלטתו לקבל לת"ת את ילדי הפורשים מחסידות גור לקהילת הגר"ש אלתר: "'את אשר יגורנו בא', מיד לאחר פתיחת שנה"ל פורסם שמי ומספרי הטלפון שלי בכל השטיבלאך של גור בארץ ומיום ראשון בשבוע שעבר אני עובר כל יום הצקות, הטרדות, איומים וגידופים, קללות ונאצות וניוול פה כלפי וכלפי אשתי ובני ובנותי בטלפון (כמובן חלק גדול מהם ממס' חסוי) בכל שעות היממה כולל בשעות הקטנות של הלילה ובשעות הבוקר המוקדמות".

עוד הוא מספר כי "נחצו קווים אדומים כאשר הגיעו 2 בריונים ודפקו בביתי שבירושלים וכשפתחתי את הדלת, התפרצו לביתי, וניסו לעשות מעשים אשר לא ייעשו, ואשתי הבריחה אותם בצעקות ובבושת פנים – האירוע מתועד במצלמות אבטחה", ועל פשקווילים שהפיצו נגדו.

גורמים בחסידות גור התנערו מההתנהלות המיוחסת במכתב אל סגן ראש העיר אשדוד, וטענו כי מדובר במעשים שלא ייעשו, שלא התקבלו בהחלטה על ידי הוועדה הממונה לנושא הפורשים.

תגובת סגן ראש העיר יחיאל וינגרטן לא התקבלה עד לשעת פרסום הידיעה. אנו נפרסמה במלואה אם וכאשר תתקבל במערכת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר