הקרב על העיר החרדית

בני ברק 'אדומה', הלימודים - כרגיל; והנתונים? לא שקופים

העיר בני ברק הפכה מעיר כתומה לעיר אדומה, לפי מדדי ה'רמזור' של פרופ' רוני גמזו, אך הלימודים בעיר יימשכו כרגיל - עד לדיון ב'קבינט הקורונה' ביום חמישי; ומי רוצה להטיל סגר ? (חדשות, בארץ)

בני ברק תחת סגר, ארכיון (צילום רחפן: ללא קרדיט)

תוכנית ה'רמזור' החדשה של פרויקטור ה'קורונה' רוני גמזו צפויה להיתקל בקשיים משמעותיים, סביב הגדרת העיר בני ברק, כעיר אדומה.

אמש (שלישי) הפכה העיר מעיר כתומה לעיר אדומה, לפי מדדי ה'רמזור', כאשר הציון הנוכחי של העיר חצה את 7.5 מתוך 10.

למרות זאת, הלימודים בעיר החרדית יימשכו כרגיל לפחות עד ליום חמישי, אז רשימת הערים האדומות המעודכנת, תובא לאישור קבינט הקורונה.

אלא שנראה כי הניסיון להגדיר את העיר בני ברק כעיר אדומה ולבטל בה את הלימודים, תגרור ויכוח נרחב, הן פוליטי מצד אחד - מצדם של הפוליטיקאים החרדים, והן מקצועי מהצד השני - שכן בעיר יש שיתוף פעולה הנועד לסייע במניעת הפצת התחלואה.

מעיון מעמיק בנתוני החולים של העיר שהובא באתר ynet עולה כי בעוד אתמול היו 491 חולים פעילים, שיעור הבדיקות החיובית היה 15% ומספר הנדבקים החדשים בעיר בשבוע עמד על 129%, הרי שביום שני היו בבני ברק 506 חולים, 14% מהבדיקות היו חיוביות ובשבעה ימים שלפני כן התווספו 143% נדבקים חדשים.

מהנתונים הללו עולה כי חלה ירידה בשני פרמטרים משמעותיים - הן מספר החולים הפעילים והן מפר הנדבקים בשבעה ימים.

עם זאת, משרד הבריאות ופרופ' גמזו עדיין לא מציגים את כל הנתונים שלפיהם הם מחליטים איזו עיר אדומה ואיזו כתומה, כך שהשקיפות במקרה זה - לוקה בחסר ומעוררת אי אמון ציבורי.

העובדה שהלימודים בעיר ממשיכים כרגיל היא מאחר והעיר לא אושרה כאדומה בקבינט הקורונה, שם הקביעה נעשית אחת למספר ימים מאחר ומדובר בנתונים שמשתנים כל העת, הרי שלא ניתן לקבוע בבוקר שהעיר כתומה ובצהריים להפוך אותה לאדומה ולסגור את המוסדות.

בחדשות 'N12' דווח כי במטה של גמזו אפילו מדברים על הטלת סגר על ערים אדומות, וההצעה אף צפויה לעלות ביום חמישי בקבינט הקורונה, אלא שאפילו הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות נוטים להתנגד להטל סגר וסבורים שזו תהיה טעות, הן מבחינת יחסי האמון והן מבחינת דרכי הטיפול במגיפה.

אתמול בבוקר מאות אלפי ילדים נרגשים שהתכוננו רבות לתחילת שנת הלימודים אך מתוגררים ב"ערים אדומות", כמו ביתר עילית ועמנואל, התאכזבו קשות כאשר נודע להם כי בעודם נמים את שנתם, החליט קבינט הקורונה לבטל את הלימודים בערים האדומות.

ההחלטה ספגה תגובות קשות מאוד מצד התושבים ובמשרד ראש הממשלה מיהרו להתנער וטענו כי ההחלטה שלא יתקיימו לימודים בערים האדומות התקבלה כבר לפני כשבוע.

"המטרה הייתה לצמצם את מספר בתי הספר שלא יפתחו בערים אדומות", נאמר בתגובה, "החלטה זו לא הגיעה כהפתעה אלא בהליך מסודר. זהו הישג גדול ש-95 אחוז מתלמידי ישראל פתחו היום את שנת הלימודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר