סוער בפ"ת

היוזמה של רמי גרינברג שתדיר את החרדים

ראש עיריית פתח תקווה גיבש תכנית שלטענת חרדים תביא להדרתם ממרכז העיר, ותמנע את התרחבותם • ח"כ ברוכי, המתגורר עיר, שחגר מכתב זועם. השר ליצמן התגייס (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: חיים טויטו)

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, יוצא שוב בצעד שנוי במחלוקת שמעורר אי נוחות רבה בעיר וצפוי, כך נראה, להביא להדרת החרדים במרכז העיר ומניעת התרחבותם.

לפי ההצעה שגרינברג אמור להגיש מחר (חמישי) בוועדת התכנון והבנייה של העירייה, לא תתאפשר מעתה ואילך הוספת יחידות דיור במספר רחובות - בשתי שכונות סמוכות.

אחד מתושבי העיר מספר ל'כיכר השבת': "מדובר על כמה רחובות בשתי שכונות שונות, שכונת כפר גנים ומרכז העיר, שם לאחרונה, יש רוב גדול לציבור החרדי שהחל להתיישב ברחובות הללו".

"ראש העיר רמי גרינברג, שאנו בטוחים שאין זה מסמכותו, החליט לעלות הצעה לוועדת תכנון ובנייה במטרה למנוע הוספת יחידות דיור חדשות ואף לא לאשר תמ"א 38. הסיבה הרשמית היא שהאזור התמלא בצעירים, אך כולם יודעים כי אותם צעירים הם בני הציבור החרדי, כך שהמטרה - לכאורה ברורה".

אותו תושב מוסיף ואומר כי "אין לנו מושג מה גרינברג רוצה מאיתנו, אנחנו לא מפריעים לאיש ולא מנסים להשתלט, אנחנו בסך הכל מבקשים את מה שמגיע ליתר תושבי העיר. מדוע הוא מנסה להעלות את ההצעה רק לרחובות מסוימים שברור שיש שם רק חרדים? מה זו האפליה הזו? מדוע דמנו ודם ילדינו היושבים בבתים צפופים, הותר?".

"צריך להבין", מוסיף התושב בכאב, "ההחלטה הזו נוגעת רק לשני רחובות בשתי שכונות שונות. אין בעיה אם ראש העיר קיבל החלטה שלא מתאים לו הרחבות בעיר על חשבון מבני ציבור, אך מדוע הוא נוקט בצעדים פעילים רק נגד חרדים?".

תושב העיר וחבר הכנסת, אליהו ברוכי, אף כתב מכתב חריף בנושא לשר הפנים אריה דרעי עם העתק לשר השיכון יעקב ליצמן, וכך הוא כתב: "הובא לידיעתי כי בסדר יום של הוועדה לתכנון ובנייה בעיריית פתח תקווה, יעלה לדיון מסמך מדיניות שכל תכליתו להצר את מגורי התושבים החרדים בעיר.

המכתב של ברוכי

"באופן שרירותי נקבעו רחובות מסוימים שבהם על פי המלצת חו"ד "לא יהיה ניתן לאשר תוספות יח"ד (לא במסגרת הקלות/תמ"א 38 לסוגיה /לא בתוכניות) מעבר לתוכניות תקפות". גבולות האזור שנאסר להתחדשות ולהתפתחות נקבעו באופן תמוה ללא קריטריונים ברורים וללא גבולות שכונות מוגדרים (מדובר על רחובות בשלוש שכונות שונות)".

"בהכירי את תחום התכנון והבנייה בפתח תקווה בעשור האחרון", מוסיף ברוכי, "עת כיהנתי כחבר מועצה וחבר ועדת תו"ב, אני נאלץ לקבוע כי מדובר בניסיון ברור להצר את צעדי האוכלוסייה החרדית בפתח תקווה.

"חו"ד מעין זו לא התבקשה בשום אזור או שכונה אחרים בעיר, שגם בהם יש מצוקה של שטחי ציבור, ואדרבה, תוכניות רבות מקודמות באזורים שונים למרות התרעת אגף אסטרטגיה ומינהל החינוך העירוני על מחסור בשטחי ציבור".

לסיום הוא כותב: "כשר הפנים וכממונה על מוסדות התכנון, אבקש את התערבותך המיידית למניעת אפליה מגדרית על רקע אורח החיים של התושבים".

המכתב של ליצמן

בעוד השר דרעי טרם הגיב לדברים, השר ליצמן שהיה מכותב גם כן, לא התמהמה ושלח הערב מכתב לראש עיריית פתח תקווה בו הוא דרש ממנו לחזור בו מיד מהחלטתו ולא לגרום לאפליה כה בוטה.

מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה: "בניגוד גמור לנטען, ראש העיר מקדם תוספת בניה בכל מקום בעיר בו קיימת תשתית ראויה לצרכי התושבים, כמו מבני ציבור, מוסדות חינוך ולימוד, בתי כנסת, טיפות חלב וכדומה. הסעיף האמור עוסק באזורים בהם כבר היום קיים חוסר במבנים ציבוריים ומתוך האחריות הנדרשת".

"ראש העיר פועל כדי למנוע בנייה של דירות נוספות טרם יקודמו הפתרונות להקמת התשתיות. ראש העיר אינו שוקט על השמרים בנושא זה ופועל כדי לקדם פיתוח של מבני ציבור וכדומה במקומות שחסרים ורק לאחר מכן את הרחבת היקף יחידות הדיור".

"רק בתחילת שנת הלימודים הנוכחית הקים ראש העיר רשת גני ילדים חדשה עבור המגזר החרדי באותו אזור מדובר, ובמקביל אף הוסיף במקום כיתות לימוד חדשות לבית יעקב, וכשהוא בשלבי תכנון מתקדמים לסיפוח מבנים נוספים לטובת בית הספר שעדיין סובל מחוסר מקום בשל הגידול של תושבי המגזר החרדי באזור".

"מלבד זאת, בשכונת מחנה יהודה בעיר, שהוא אינו אזור דתי בהכרח, גם שם עצר ראש העיר את המשך תכניות הבניה, מאותן הסיבות. מצער מאוד שהמצב שהיה עד היום הוא ששלוחי ציבור לא באמת דאגו לבוחריהם אלא לאינטרסים שונים ומשונים. וכשבשלוחי ציבור עסקינן, מן ההכרח לציין את ניגוד העניינים החמור בו שרויים חלק ממי שאחראים להעלאת הנושא לסדר היום במסווה של דאגה לציבור".

"כאמור, לטענות אין שחר, ומצער שהגורמים האינטרסנטיים הללו מסובבים בכחש את שר השיכון והבינוי הרב יעקב ליצמן. ראש העיר מזמין את כבוד השר ליצמן לסיור נרחב בעיר פתח תקווה, כדי שיווכח במצוקת הציבור החרדי באותם אזורים בעיר. מצוקה שאף גרמה להם לבקש ולדרוש הסדרה של מבני ציבור – לפני הגדלת היקף יחידות הדיור".

התוכניות של גרינברג
התוכניות של גרינברג
התוכניות של גרינברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר