הקבינט בהכרעה דרמטית

יוטל הסגר על רוב הערים החרדיות • הוגדרו 'אדומות' לנגיף

סגר מלא: שרי הממשלה החברים בקבינט הקורונה קיבלו את עמדתו של ה'פרויקטור' פרופ' רוני גמזו, שהגדיר את רוב הערים החרדיות כ'אדומות' והמליץ על סגר בהן - החל מיום שני הקרוב (חדשות,ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ד באלול תש"פ | 03.09.20
סגר (צילום ארכיון: חיים גולדברג, כיכר השבת)

קבינט הקורונה החליט לפני זמן קצר (חמישי) בתום דיון ארוך, לקבל את המלצתו של הפרויקטור פרופ' רוני גמזו להפוך את רוב הערים החרדיות ל'אדומות', בשל רמת התחלואה הגבוהה, ולהטיל עליהן סגר מלא כבר מיום שני הקרוב. להחלטה התנגדו השרים דרעי וליצמן.

משמעות ההחלטה, שתחול על 30 ערים וישובים בסך הכל: סגירת מערכת החינוך באופן מיידי, התנועה תוגבל לעד 500 מטר מהבית, איסור כניסה ויציאה מהעיר למעט מקרים חיוניים וסגירה חלקית של עסקים.

הערים החרדיות, אותן המליץ פרויקטור הקורונה לקבינט לצבוע באדום: בני ברק, אלעד, ביתר עילית, בית שמש ורכסים. יצוין, כי מודיעין עילית לא מופיעה ברשימה בשלב זה.

כמו כן, בשעות אלו נמשכים הדיונים בין עיריית ירושלים, פיקוד העורף, 'מגן ישראל' ומשרד הבריאות באשר לצבעי השכונות החרדיות בירושלים, כאשר בטיוטת המפה, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', השכונות המופיעות כאדומות הן: גבעת שאול, הר נוף, רוממה, קריית בעלזא, רמות ורמת שלמה.

בישיבת הקבינט כאמור התנגדו להחלטה נציגי המפלגות החרדיות, שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי ושר השיכון ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן.

דרעי נימק את עמדתו ואמר: "אני מקבל את דעת המומחים שקבעו כי אין להטיל סגר זמני, אלא כללי. זה סתם בזבוז זמן. בינתיים התחלואה תמשיך לעלות".

גמזו: "לכו להיבדק" (צילום: חורחה נובמינסקי, לע"מ)

יצוין, כי בעוד שבוע יתכנס שוב קבינט הקורונה - הפעם כדי לדון בהטלת סגל כללי, על כל שטחי ישראל, זאת במידה והתחלואה הגוברת לא תיעצר.

ראש עיר חרדי שישב השבוע עם פרופ' רוני גמזו אומר ל'כיכר השבת' באשר לאופי ההחלטות שיוצאות מתחת ידיו: "הוא מגיע ברוח קרב. לא רוצה לשמוע. מתייחס אלינו כאילו נכנס לפעולה בעזה".

"רוני גמזו לא מבין שעם האזרחים שלך אתה צריך לדבר, ולא להנחית ולברוח. הוא הפוך מרוני נומה, המתאם את ההתנהלות מול הקורונה בעולם הישיבות ובתי הכנסת", מסיים הבכיר החרדי בזעם.

יצוין, כי ברשימה המסומנת כפוטנציאל להטלת סגר נמצאים גם ישובים שאינם חרדיים, דוגמת טירה, כפר קאסם, אום אלפאחם, לקיה, דליית אל כרמל, מעלה עירון וטייבה של המגזר הערבי, כמו גם קיבוץ כפר עזה שבמועצה האזורית שער הנגב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר