'מסיבות ההדבקה'. האזינו

כאוס בישיבת תורה בתפארתה • ההנהלה, להורי הבחורים: אנו מסירים אחריות

ב'תורה בתפארתה', ממוקדי ההידבקות המכוונת בקורונה - כפי שנחשף ב'כיכר' - בחרו להודיע להורי התלמידים הדואגים על הסרת אחריות משלומם • דיווח: "המנהל מאיים להתפטר" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ההודעה הדרמטית ב'תורה בתפארתה' (תלמידי הישיבה, ארכיון: באדיבות המצלם)

שעות לאחר שתופעת ההידבקות בכוונה בישיבות גדולות נחשפה ב'כיכר השבת', שלחה הנהלת ישיבת תורה בתפארתה שבאלעד הודעה חריגה להורים על הסרת אחריותה ממה שיארע לבחורים בהקשר זה. בנוסף, לטענת התלמידים, מנהל הישיבה שוקל להתפטר.

תחילה להשתלשלות העניינים בישיבה המפורסמת, מהמובילות בציבור הליטאי, מאז פרסום הידיעה - כפי שמתארים הבחורים: "מיד לאחר שהכתבה עלתה, הצוות המנהלי והרוחני של הישיבה, הגיע למקום בבהילות כדי לבדוק מה בדיוק קורה והאם התלמידים אכן נדבקים בכוונה בקורונה".

"כמובן, שמיד ניסו לברר 'מי הדליף לתקשורת' מה שקורה בישיבה, תוך איומים על העתיד הצפוי לבחור שהדליף. לאחר מכן הוברר להנהלה, כי ככל הנראה יש קרוב ל-400 חולים בישיבה, והמצב הרבה יותר חמור מאשר חשבו בהתחלה".

הבחורים מספרים על הכאוס בישיבה: "ההנהלה נלחצה, גם בגלל שראש הישיבה הגאון רבי יעקב סטפנסקי נדבק אף הוא בנגיף, ולהבנתנו מנהל הישיבה רוצה להתפטר מהנהלת הישיבה אם לא יגלה מי הדליף את המצב בה".

"בנוסף, החליטו בישיבה לשלוח הודעה להורים הלחוצים שלנו... ולהודיע להם כי מעתה כל האחריות מוטלת על כתפיהם, כאשר הנהלת הישיבה מצידה מסירה אחריות".

תלמידים ב'שבע ברכות' לחבר, ביער הסמוך. ארכיון (באדיבות המצלם)

וזו לשון ההודעה שנשלחה לבחורים, כפי שנשמע בהקלטה שהגיעה ל'כיכר השבת': "הודעה להורי בחורי ישיבת תורה בתפארתה: הנה המצב כעת בישיבה כי אין אפשרות להישמר כראוי מהידבקות בנגיף הקורונה".

"כל הנשאר בישיבה, יש אפשרות סבירה שהוא עלול להידבק בנגיף, ולכן על כל הורה מוטלת האחריות להורות לבנו האם להישאר בישיבה במצב זה או לשוב לביתו ולשמור על בריאותו", הדגישו בהנהלה באוזני ההורים הדואגים.

ראש הישיבה הגר"י סטפנסקי. נדבק בנגיף (צילום: שוקי לרר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר