"10 דקות בציון"

זה המתווה שיאפשר את "אומן ראש השנה"

הסאגה באומן הגיעה לקיצה? במתווה החדש עליו סיכמו הנהגת ברסלב עם האוקראינים, אלפי חסידים יוכלו לשהות בסמוך לציון בר"ה - אך עם כללים מיוחדים של הרשויות (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מתוך הסרטון (צילום: ישראל וולאס)

פרסום ראשון: הסאגה באומן הגיעה לקיצה? מתברר, כי המתווה החדש שסיכמו בהנהגת ברסלב עם הממשל האוקראיני, כפי שפורסם ב'כיכר השבת', יאפשר לאלפי חסידים לשהות בסמוך לציון בראש השנה בהתאם לכללים שכאמור קבעו הרשויות במקום.

במכתב שישלח לכל ריכוזי חסידי ברסלב בארץ ובעולם, על ידי 'איגוד ברסלב באומן', ומתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', מוסבר איך יתנהלו בציון בראש השנה.

וכך נכתב במכתב: "הציון הקדוש אינו כימים ימימה, וזאת בשל הרצון של כולנו - שכמה שיותר יהודים יצליחו להגיע לקיבוץ הקדוש ראש השנה תשפ"א. הרשויות מכבידות כידוע, אבל אנו, כמצוות רבינו לא מתייאשים ועושים מאמצים מזה חודשים, כדי לאפשר בכל זאת הגעת חסידים נוספים".

כך נראה כעת ציון רבי נחמן באומן, בהתאם למתווה האוקראיני לקורונה. צפו

ה'איגוד' מסביר במכתב, כי "הרשויות מציבות בפנינו דרישות להתאמת המתחמים הציבוריים הסגורים באומן, כך שיוכלו לאפשר כניסה אליהם בסטנדרט הבריאותי הנדרש".

"אחת הדרישות", נאמר במכתב, "היא שלא ישהו בציון, בחלל סגור זמן ממושך. לכן, לצערנו נאלצנו להוציא את הריהוט, ולהתקין דרך מיוחדת, שבה יוכל כל אחד לשהות תוך כדי הליכה, כ-10 דקות בציון, לומר 'התיקון הכללי' - ולהמשיך התפילות מחוץ לציון".

למכתב נוספה אזהרה: "מבלי שנעמוד בכללים הללו- ישנו חשש גדול יותר, שחלק מהרשויות כבר העלו על השולחן - שגם עבור הקהל שזכה וכבר נמצא באומן, יוטלו מגבלות וסגרים בימי ראש השנה".

המכתב של האיגוד

"רבותי! הברירות מעטות, אך אנו צריכים לעשות מאמץ, גם עבור שאר אנ"ש, גם לשמירה על בריאותנו, ולקדש שם שמיים. בתקווה להבנה".

יצוין, כי בתחילת השבוע ביקרה משלחת בכירה באומן, בראשה עמד 'פרויקטור הקורונה' האוקראיני, סגן שר הבריאות לשקו וסגן מפכ"ל המשטרה.

השניים סיירו, ראו את התוכניות, ישבו כל המתווה, העירו את הערותיהם, והציון של רבי נחמן הוכן על פי הוראת הרשויות - ללא מקומות ישיבה, כפי שמפורט במכתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר