שרי הממשלה יתבקשו לאשר

במקום הסגרים: עוצר לילי וסגירת מוסדות בארבעים ישובים

סגירת עסקים בין 19:00 ל-05:00 והשבתה מוחלטת של מערכות החינוך בארבעים ערים וישובים שיש בהם התפרצות גדולה של קורונה • כל הפרטים על החלופה, שנידונה כעת, לסגר שקומם רבים (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז באלול תש"פ | 06.09.20
ארכיון (צילום: מוטי גרין)

בשעות אלו מתכנסים שרי הממשלה החברים בוועדה המיוחדת לנושאי הקורונה, כדי לדון בהצעתו החדשה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במקום הטלת הסגרים שהיתה אמורה להיכנס מחר לתוקף, בין היתר על מקומות מגוריהם של עשרות אלפי חרדים.

את החלופה לסגרים הבטיח נתניהו לראשי המפלגות החרדיות לבחון, כאפשרות חלופית להפחתת תחלואת הקורונה,

ההסכמה המתגבשת, נכון לעכשיו, כוללת הצעה מרוככת במסגרתה יוטל עוצר לילי ותיסגר מערכת החינוך בכ-40 יישובים המוגדרים כ'אדומים' לקורונה ברמה כזו או אחרת.

משמעותו של עוצר לילי זה, היא בין היתר שהעסקים בערים וישובים אלו ייסגרו בין השעות שבע בערב לחמש בבוקר, למעט עסקים חיוניים.

הפגנת חרדים נגד סגר. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ברשימת המקומות בהם יוכרז עוצר לילי וייסגרו מוסדות החינוך, ניתן למנות את בני ברק, ביתר עילית, אלעד, בית שמש, רכסים, עמנואל וטבריה, כמו גם כפר קאסם, לקיה, עין מאהל, דליית אל-כרמל, טירה, ג'לג'וליה, מעלה עירון, עוספיא, בית ג'ן, כסרא-סמיע, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, אום אל-פאחם, פוריידיס, בוקעתא, ג'ת, אעבלין, כפר כנא, כפר ברא, טייבה, ערערה, זמר, אבו סנאן, קלנסווה, נצרת, דייר חנא, סאג'וק, סח'נין, ג'דיידה-מכר, מג'ד אל כרום, רהט, טורעאן‎.

כזכור, בעקבות הלחץ החרדי והטענות לאפליה מכוונת מצד פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, נדחה כינוס ועדת השרים לאזורים מוגבלים, שהיתה אמורה להחליט בשעות אלו על הסגרים שקוממו רבים.

טרם נקבע מועד חדש לכינוס השרים המדובר, אך כך או כך, גם בהצעה הנוכחית כלולים רוב הערים והישובים המאכלסים ריכוז חרדי גבוה.

נתניהו, דרעי וליצמן (צילומים: הדס פרוש ויונתן זינדל,פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר