כל הפרטים

קבינט הקורונה אישר: יוטל סגר לילי על 40 יישובים וערים

בכפוף לאישור חברי הממשלה מחר, יוטל סגר לילי על ארבעים יישובים וערים בהן מתגוררים בעיקר הציבור החרדי והערבי. על פי המתווה גם העסקים החיוניים ייסגרו החל מהשעה 19:00 (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
סגר בערים החרדיות? ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הערב (ראשון), אושרה בקבינט הקורונה המסגרת הכללית שתאושר סופית מחר במסגרת משאל טלפוני בין חברי הממשלה, של העוצר הלילי וההגבלות על כארבעים ערים וישובים בישראל.

אלו הם הצעדים שינקטו כדי לנסות למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל:

1. הטלה ממחר 19:00-5:00 סגר מוגבל לילי על 40 ישובים (הגבלת תנועה עד 500 מ' למעט לצורך הצטיידות במזון וצרכים רפואיים).

2. מערכת החינוך הפורמלית תיסגר בערים הנוספות (8 ערים חדשות) החל מיום שלישי. יוחרגו מהחלטה זו מסגרות החינוך הבלתי פורמליות.

3. ‏סגירת עסקים למעט עסקים חיוניים החל מ-19:00.

ברשימת המקומות בהם יוכרז עוצר לילי וייסגרו מוסדות החינוך בכפוף כאמור להחלטת שרי הממשלה, ניתן למנות את הערים בני ברק, מודיעין עילית, ביתר עילית, אלעד, בית שמש, רכסים, קרית יערים (טלז סטון), עמנואל וטבריה, כמו גם ישובים רבים במגזר הערבי.

בנוסף, בערים החדשות שנכנסו לרשימה יש כאלה שבסימן שאלה, משום שנתוני התחלואה בהן עלו בעיקר ביממה האחרונה. רשימה זו כוללת את אשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות, כוכב יאיר ואילת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר לאחר פרסום ההחלטה: "אזרחי ישראל, אני מבקש לעדכן אתכם על ההחלטה שועדת השרים קיבלה הערב. ביממה האחרונה התווספו עוד 10 ערים לרשימה הערים האדומות והגענו כבר ל-40 ערים אדומות. לאור זאת המליצו הגורמים המקצועיים להטיל סגר לילי אחיד על כל הערים הללו, ולסגור בהן את מערכת החינוך, בנוסף להגבלות ההתקהלות".

"אני יודע שההגבלות האלה לא קלות, אבל במצב הקיים אין מנוס מהן. אמנם התמותה בישראל עדיין מהנמוכות בעולם, עם כל הצער על כל אובדן חיים, ומספר החולים הקשים עדיין יציב - אך לא לעולם חוסן", הזהיר נתניהו.

גורמי המקצוע מזהירים שבמצב התחלואה הגבוה בישראל, המגמה עלולה להתהפך בכל רגע עם תוספת מסוכנת של חולים קשים ונפטרים וסכנת קריסה של הצוותים הרפואיים המטפלים בקורונה בבתי החולים. לאור הנתונים וההמלצות הללו, ההחלטה הערב הייתה שקולה, אחראית ומחויבת המציאות. נמשיך לנקוט בצעדים אחראיים הנדרשים על מנת לשמור על הבריאות, על החיים ועל הכלכלה. אני מבטיח להמשיך לעדכן אתכם. תודה לכם", סיים נתניהו.

בערים החרדיות הביעו כבר התנגדות קשה לנושא הסגר, אך לא ברור אם יאבקו כדי למנוע את הסגר הלילי שאמור להפריע פחות להתנהלות החיים התקינים בערים. על פי הדיווחים, השר דרעי היה היחיד שהתנגד בקבינט הקורונה למתווה החדש.

לאחר ישיבת הקבינט אמר יו״ר ש״ס השר אריה דרעי לערוץ 13: "אני מתנגד נחרצות לסגר הלילי. הציבור החרדי והערבי הוא הציבור שהכי נפגע מזה. כל הסגר הלילי הזה מיותר, גם ככה בקרוב כולנו נלך לסגר כללי. רוני גמזו הוא זה שאמר לנו שסגר כללי בלתי נמנע וזה יקרה בקרוב. אי אפשר לשגע את התושבים והציבור - היום פותחים, מחר סוגרים".

סגן השר אורי מקלב היה נשמע מפויס יותר עם אישור הסגר הלילי לאזורים המוגבלים: "זהו סגר מקל יותר וכעת הביצוע הוא שם המשחק, האם יוחזר אמון הציבור או לא, יש לבצע את הסגר בשיתוף פעולה מלא על הרשויות המקומיות ונציגי הציבור."

"מטרת הסגר היא הורדת התחלואה ולא ענישה, ולכן יש לפעול בהיגיון ושום שכל, ברגישות ומתינות במטרה לצמצם את התחלואה בארץ ולא מתן הדוחות", אמר מקלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר