חולה אחד - החלים

המסמך הפנימי של הפרויקטור באומן נחשף

לאחר שהתגלו חולים באומן והיה נראה שאין פתרון, הפרויקטור מגלה: "הלכתי לציון, סיפרתי לרבנו את המצב ואמרתי: לבד אני לא יכול לעשות כלום, צריך את הצדיק איתי. ואכן, תוך דקות ספורות ראיתי מופת" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ארכיון. חסידים באומן (צילום: shutterstock)

פרויקטור הקורונה שמונה באומן, הר"ר נחום קרלינסקי, חושף היום (שני) כי מבין 1,200 הנמצאים כעת באומן, התגלו רק שישה חסידים שנדבקו בנגיף ואחד מהם כבר החלים וקיבל 2 בדיקות שליליות, בנוסף, הוא חושף את כל השתלשלות הענינים עד עכשיו - בכל הנוגע לאומן.

לדברי הפרויקטור, מדובר בנתון מצוין, מכיוון מדובר ביחס של 0.5 אחוז הדבקה בלבד. וצריך לזכור שמאות החסידים הגיעו מעשרות שדות תעופה שונים מכל העולם.

יצוין, כי ל'כיכר השבת' נודע, כי מצבם של כל החמישה החסידים האחרים שנדבקו - קל. ונכון לעכשיו הם מבודדים, מושגחים ומקבלים אוכל בצורה מסודרת.

אנו שבים ומדגישים לכלל הציבור, למניעת מקרי התפרצות והדבקה חלילה - חובה לקיים בדיקת קורונה, ולשהות בבידוד עד לקבלת התוצאות. חיוביים יופנו למלונית שהוכנה לצרכי אנ"ש.

הפרויקטור קרלינסקי, החליט לכתוב מכתב לכלל חסידי ברסלב בו הוא מתאר את כל השתלשלות העניינים והוא נחשף כעת לראשונה ב'כיכר השבת'.

וכך הוא כתב: "בכל עת חובה לעטות מסיכה ולשמור על כללי הריחוק החברתי בהתקהלויות ומקומות סגורים. תחילה ברשותכם, מעט השתלשלות העניינים וקורות הימים האחרונים".

"לפני עשרה ימים, ביום חמישי פרשת כי תצא, קבוצות גדולות של אנ"ש כזכור נתקעו בגבולות אוקראינה, רבים מהם פנו אלי לקבל עזרה. פניתי לכל מי שאני מכיר. תוך כדי, התברר לי שיש עוד הרבה אנשים שמנסים לעזור, כל אחד מהכיוון שלו, ואכן בסופו של יום השתדלנות הצליחה וכולם נכנסו לאוקראינה".

"למחרת", מתאר קרלינסקי, "ביום שישי, שוב הגיעו קבוצות לגבולות ונתקעו, וב״ה כולם נכנסו בסוף לאוקראינה, ורק 4 מהם נשארו בשדה התעופה כי כבר נכנסה השבת. כל השאר הגיעו לפדול שבקייב ונשלח להם שפע של אוכל לשבת".

"ביום ראשון חזר על עצמו שוב הסיפור, וכל הנסיונות לעזור לנתקעים עלו בתוהו, היו מראות קשים ואף אחד לא הצליח לעזור לאנשים להיכנס, ואף נרשמו תקריות דיפלומטיות והפרות חוק שגרמו נזק אדיר לאוקראינה".

קרלינסקי ממשיך לגלול את השתלשלות המקרים: "ביום שני לפרש' כי תבוא, שלוחי חב"ד נפגשו עם בכירים בממשלה, ומאוחר בלילה הודיעו לר' נחמן בנשעיה ולי - נחום קרלינסקי, על סיור עבודה של אנשי מקצוע למחרת בבוקר באומן. כבר למחרת, ביום שלישי, המשלחת הגיעה לאומן".

כך נראה בשבוע שעבר ציון רבי נחמן באומן, בהתאם למתווה האוקראיני לקורונה. צפו (צילום: ישראל וולאס)

"ר' נחמן בנשעיה", מספר קרלינסקי, "הספיק להגיע בזמן מישראל לסיור באומן, לאחר שקיבל אישור מיוחד מממשלת אוקראינה. המתווה של מזכירות ברסלב הוצג לעיניהם, עלו שאלות ואף התקבלו תשובות. אך הם דרשו מספר דרישות נוספות כאמצעי שמירה וריחוק חברתי מפני הקורונה, זאת כדי לבדוק את האפשרות לאשר את דרישת המזכירות הארצית, להגעת עוד אלפים מאנ"ש".

"ביום רביעי ר' נחמן ביקש ממני לקחת על עצמי את ריכוז וניהול הפרויקט. הלכתי לציון וסיפרתי לרבינו את המצב ואמרתי; לבד אני לא יכול לעשות כלום, ורק אם אראה שהצדיק איתי בשטח יש סיכוי. ואכן, תוך דקות ספורות ראיתי מופת, אנשי מקצוע – אשר ידעתי שהם יכולים לעזור לנו בנושא הנידון, אך מתגוררים 500 ק"מ רחוק מאומן – "במקרה" בדיוק נמצאים כרגע באומן".

קרלניסקי מתאר מה קרה: "עבדנו על המשימה, וביום חמישי בבוקר כבר הצגתי בוועדה הממשלתית לענייני אומן מתווה על פי דרישותיה, דהיינו שהציון יהיה ללא מקומות ישיבה, ללא ספרים ציבוריים וללא התקהלות, רק מסלול הליכה ונשיקה לציון."

"אגב", מציין קרלינסקי בהערת סוגריים, "ענין הנשיקה לא פשוט, ואני עובד קשה מאוד כדי להסביר להם שזה רגע השיא לחסיד וכי אעמוד בכל תנאי שיבקשו. אני מקווה להצליח בעזרת סדרנים וחיטוי המצבה אחרי כל מתפלל שעוזב את הציון".

קרלינסקי מנסה להרגיע את החסידים ואומר: "אני מבין את החששות של כולכם, שאולי מערבבים אותנו בגזירות, כמו את העסקנים בל"ג בעומר מירון, שלפי השמועות היה בידיהם לעזור ולא עזרו, אך אינני נביא או בן נביא לדעת מה היה במקומות שלא הייתי בהם, ואכן אם זה נכון, הרי זה חמור מאוד".

"אבל צריך לזכור, שממשלת ישראל היא זאת שהציתה את האש נגדנו באוקראינה, בצורה בלתי נתפסת, וכל השתדלנות מול ממשלת ישראל לא מנעה ממנה לפגוע בנו וברגשותינו".

"הנה כי כן, לאור ההתרעות והאזהרות הישראליות, שנעשו בפומבי - איך יכולים האוקראינים לקחת אחריות על אירוע המוני בזמן מגיפה, ועוד על 'אירוע ללא אבא!?' בינתיים הפעולות של מדינת ישראל גרמו לאנרכיה מוחלטת בשטח, ללא כללים וסדר, כל הזמן האוקראינים טוענים בדיונים: 'אין לכם שליטה על האנשים שכבר כאן – כיצד אתם רוצים שנאמין לכם שאתם יכולים לשלוט על עוד אלפי אנשים.'!?".

"זכינו", אומר קרלינסקי, "ותנועת ברסלב הפכה לקהילת ענק ברחבי העולם, ובה מכל גווני הקשת של הציבור היהודי בעולם, כדי להשיג את המשמעת והנכונות של כולם, צריך הרבה תפילות לסייעתא דשמיא, שיובן שאין אנו עושים, אלא לכבוד הקיבוץ הקדוש, לכבוד רבינו, ושכמה יותר מאנ"ש יוכלו לקיים את ראש-השנה אצל הצדיק כראוי".

"אני לא מאמין באכיפה אלימה של הסדרנים והמשטרה, למרות שיש כבר ניצנים כאלה בשטח. גם נשיא אוקראינה לא מאמין באלימות ואמר בפירוש: "אני לא רוצה שיצאו מאומן סרטונים של אלימות משוטרים אוקראינים נגד אזרחים בגלל הקורונה כמו בישראל". אבל בתכל'ס אם היה שיתוף פעולה ושמירה על ההנחיות, היה הרבה יותר קל להתקדם במהירות עם המתווה".

כאן מגיע החלק האופטימי בו קרלינסקי מודיע: "עקרונית, ממשלת אוקראינה כבר מכירה בקיום הקיבוץ בראש השנה, אך היא בודקת כל יום את השטח, וטוענת שוב ושוב: א. יש יותר מ-1500 איש באומן. זאת על מנת להוריד מסכום הבאים את אלו שכבר נמצאים באומן".

"ב. אתם לא שומרים על הכללים כלל וכלל. סיפור לדוגמא: במוצאי השבת האחרונה קיבלתי הודעה ממשטרת אומן על חולה קורונה שלא הצהיר על כתובת, ולדבריהם הם מחפשים אותו כבר כמה ימים, הם אמרו שאם לא אדווח מיידית על כתובת הבידוד, כל מתווה אומן בסכנה".

"ב"ה שמצאנו אותו תוך 15 דקות, ואכן אותו אחד שהה בבידוד כנדרש, רק שלא הודיע לאף אחד על מיקומו".

"רבותיי", מסביר קרלינסקי, "המשימה להגיע לשיתוף פעולה עם כולם מכל הצדדים מורכבת מאוד, אבל הצלחנו לגייס צבא שלם של מעין מפקדים וחיילים שיוצאים השבוע לקרב בשבילכם, בכדי שרבים יוכלו להגיע לאומן, ולכן אנחנו צריכים מכם כל עזרה אפשרית".

"עקב מגבלות הזמן", טוען קרלינסקי במסמך הפנימי, "אנחנו חייבים להתאגד יחד בכל הכוח, ולהבין שהגיע הזמן לאחדות יוצאת דופן, שתאפשר לנו לעבוד ולא להתעסק בפוליטיקה פנימית במקום בשתדלנות. לכל הפחות לעת הזו. מצד שני אני מבין את החשש שמורחים אותנו".

"אך בשביל זה יש רק עצה אחת: להרים קול צעקה ותפילה להקב"ה שיציל אותנו מכל מי שמנסה למנוע מאיתנו; ואדרבה, אם יש למישהו עצה מעשית, הוא מוזמן לפנות למוקד, כדי להציע את הצעתו או להתנדב לסייע במערך השמירה מקורונה שהקמנו באומן".

"השנה יש לדעת שכל הקיבוץ בראש השנה הוא ענין של מסירות נפש ווויתור על הנוחיות והחוויה הרוחנית, ואמנם במסירות נפש אי אפשר לומר לאחרים מה לעשות, אבל מה שאנו יכולים לעשות בדרך הטבע זה להתנדב לצבא הגנרלים, המפקדים, הקצינים והחיילים למען הראש השנה של רבינו ופתיחת השערים".

לסיום טוען קרלינסקי: "העסקנים פועלים ללא ליאות מול ממשלת ישראל שנלחמה נגדנו. עכשיו כשהישראלים ראו שהאוקראינים מתקדמים, הם גם קצת מתקפלים, ולכן אנו מקווים לבשר בקרוב בשורות טובות. מבקשים להזכיר שוב לאנ״ש שכבר נמצאים באומן; האוקראינים טוענים שיש כאן יותר אנשים ממה שבאמת נראה וזה נותן להם סיבה להגביל עוד".

"הצלחתם להגיע? יש אלפים רבים שרוצים גם כן להגיע, ולכן עליכם לזכור, זו תקופת קורונה, גם בגלל הקורונה וגם בשל "אשרי יושבי ביתך".". מסיים קרלינסקי את מכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר