"משחק באש"

ליברמן קורא לאזרחים לא לציית להנחיות הקורונה • צפו

קריאה חסרת תקדים מפי מנהיג מפלגה בישראל: יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן בפניה ישירה לאזרחים, אומר שאין ליישם את הנחיות הממשלה במאבקה בקורונה • צפו (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ליברמן, היום (צילום: דוברות. תמונה: Tomer Neuberg/Flash90)

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, קרא היום (שני) בישיבת סיעתו לאזרחי ישראל שלא לציית להחלטות הממשלה שנועדו להילחם בנגיף הקורונה. מדובר בקריאה תקדימית; עד כה היא נשמע בעיקר מכיוון ח"כים זוטרים, אך לא מפי יו"ר מפלגה.

וכך אמר ליברמן: "בימים האחרונים מדינת ישראל נמצאת באנדרלמוסיה. אנו שומעים אינספור דיבורים על סגר, אבל מה שדרוש זה סדר!".

"לא יכול להיות שהחלטות קריטיות, כמו דחיית תקציב, פתיחת שנת הלימודים, או מגבלות בערים אדומות מתקבלות ברגע האחרון. שום דבר לא מתקבל באופן מסודר הכל בשלופים וכתוצאה מלחצים ומקומבינות".

לדבריו, "לא יכול להיות שאזרחי מדינת ישראל יהפכו לבני ערובה של דרעי, ליצמן וגפני. החלטות קבינט הקורונה לא מתקבלות על סמך נתונים מדעיים, לא בשקיפות ולא באופן הגיוני".

שר הבריאות. הגיב בחריפות לקריאת ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"למעשה", תקף איווט, "נתניהו הקריב את בריאות הציבור על מזבח שמירת הקואליציה ולכן כל ההחלטות שמתקבלות הן החלטות בלתי חוקיות בעליל. לכן אני מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר, ולא בהתאם להנחיות הממשלה".

יו"ר ישראל ביתנו המשיך: "יתרה מזאת, אני קורא לשלטון המקומי לקחת אחריות, למנות פרויקטור משלו ולנהל את המשבר לבד. הממשלה נכשלה כישלון חרוץ. בסופו של דבר מי שנמצא בחזית, מי שניצב מול הציבור יום יום אלו ראשי הערים".

"הממשלה איבדה את אמון הציבור והיא לא ראויה לו, ולכן הדרך לטפל בבעיה כרגע זה באמצעות השלטון המקומי. יש לבטל את קבינט הקורונה, וברמה הממשלתית לרכז את כל הנושא בידי צה"ל ופיקוד העורף", סיים ליברמן.

בתוגבה לדברים יוצאי הדופן, אמר ‏שר הבריאות ‎יולי אדלשטיין: "ליברמן משחק באש. אנחנו צריכים אנשים מתחת לאלונקה, לא כאלה שיפריעו לנושאים אותה. ליברמן מתנהל בהפקרות ובחוסר אחריות תוך ניצול מצב שברירי מבחינה בריאותית וכלכלית. בושה".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר