בוצעו מעצרים

זעם מתפרץ: ה'קפסולות' באומן נשברו • צפו

התעקשות השלטונות באוקראינה לא לאפשר ליותר מ-3000 חסידים להגיע לציונו של רבי נחמן באומן, לראש השנה, 'שברה' כמה מהברסלבים שכבר שוהים במקום • 'המזכירות הארצית' התנערה • תיעוד (חרדים)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' באלול תש"פ | 09.09.20
(ללא קרדיט)

כמה מהשוהים ליד קברו של רבי נחמן מברסלב באומן, מהקבוצות המשויכות לברסלב, פירקו היום (רביעי) את הגדרות שהוצבו בציון כדי לחלק את המקום ל'קפסולות' בטיחותיות לקורונה. בעקבות כך ביצעה המשטרה המקומית מספר מעצרים.

בתיעוד מהמקום נראים מספר אנשים משתוללים ומפרידים בחמת זעם את הגדרות זו מזו, שהיו מחוברים למקומן, תוך הפעלת כוח רב לשם כך.

הרקע למעשה, כך נטען, הוא הכעס על הותרת איסור ההגעה ההמונית למקום, לראש השנה, בתוקפו, כאשר שלטונות אוקראינה בינתיים לא מסכימים לפריצת המתווה שהושג עם עסקני הקהילה.

ביצוע המעצרים

כזכור, לאחר האיסור הנוקשה של הממשל בקייב, ככל הנראה בעקבות מכתבו המפורסם של פרופ' רוני גמזו, הצליחו הברסלבים להשיג ריכוך מסוים - כפי שנחשף ב'כיכר השבת'.

פרטי המתווה המוסכם מאפשרים לשלושת אלפים חסידים לשהות בסמוך לציונו של רבי נחמן בחג המתקרב, תוך שמירה על שורה ארוכה של כללי בטיחות שנועדו למנוע התפרצות קורונה באזור.

אלא שהתקווה היתה כי השלטונות ייאותו להרחיב את ההיתר לשבעת אלפים מתפללים, והסירוב העיקש לכך הוא שהוביל ככל הנראה לשבירת ה'קפסולות' היום באתר.

בעקבות האירועים, ב'מזכירות הארצית' של חסידי ברסלב פרסמו הודעת התנערות, בה נכתב: "המחזה שראינו בציון הקדוש, מביש, פוגע, מחלל שם שמיים - ובעיקר גורם נזק ישיר לכלל אנ"ש דברסלב".

"מבקשים מכל אחד מאנ"ש: לא לעמוד מהצד, אלא לפעול במעשים ולשכנע כל אחד ואחד כי חובה עלינו לשמור על כללי הריחוק, ומי שמפריע לכך, מסכן את עצם קיום הקיבוץ", נמסר.

צפו בווידאו

  • סרטון ותמונה אלו מופצות ברשתות החברתיות, וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם, הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון ובתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר