"קברתי ארבעה יהודים"

הרב שחלה בקורונה מתריע: "אל תבואו לאומן. מסוכן כאן"

הרב מענדל כהן, רב באוקראינה שחלה בקורונה והובא ארצה כדי להציל את חייו, מסביר כי הוא אינו אומר לאנשים מה לעשות, אבל מתריע מפני הגעה למדינה - בשל הטיפול הרפואי הכושל (חדשות)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

הרב מענדל כהן, רבה של העיר מאריופול בדרום אוקראינה, מתאושש בימים אלו במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים איכילוב, משם הוא קורא שלא להגיע לאוקראינה בכלל ולאומן בפרט.

בראיון ל'כיכר השבת', מסביר הרב שהוטס ארצה בתוך קפסולה מיוחדת ובמבצע מורכב, כי מדובר בשאלה של פיקוח נפש בשל מצב הטיפול בבתי החולים המקומיים.

"אני לא רוצה לקבוע לאנשים מה לעשות, אבל אי אפשר לתאר בכלל את הסכנה שאורבת כאן בגלל הרפואה הכושלת והנחשלת. אני אישית קיבלתי יחס טוב מאוד והתייחסו אלי באופן יוצא מן הכלל כי מכירים ומכבדים אותי בתור הרב, אבל למרות הרצון הטוב לעזור לי, לרופאים כאן אין לא ציוד ולא תרופות".

"הם פשוט מביאים למשפחה של החולה רשימה של תרופות הכרחיות ומבקשים שישיג אותן בעצמו. למרות שאושפזתי במרכז רפואי פרטי מאוד נחשב, אין להם כאן מכונת שמחזיקה את הלב והריאות יחד".

הרב מתריע: "יהודי שיגיע לאוקראינה, שאף אחד לא מכיר ולא חייב לו כלום יטופל כמו אוקראיני מן השורה ויכול חלילה וחס לקפח את חייו. אי אפשר לתאר עד כמה זה מסוכן. אדם יכול להיזרק מבית הרפואה רק כי צריכים את החדר שלו עבור חולה קשה יותר, או פשוט לשכב במסדרון או בחצר בלי שמישהו בכלל ייגש אליו".

כדי להמחיש את הסכנה, הרב כהן מספר שהוא עצמו קבר כבר ארבעה יהודים מקהילתו, ועוד כ-45 נמצאים במצב קשה ובינוני כתוצאה מהקורונה. "יש עשרות עשרות של יהודים מהקהילה שלי שנדבקו בנגיף, אבל מצבם של למעלה מ-40 מצריך טיפול בחמצן ועוד. כדי שלא ימותו ממחסור בציוד רפואי, שכרתי צוות רפואי מיוחד ורכשתי עבור כל אחד מאותם יהודים מכשיר חמצן ותרופות ואנחנו פשוט מחזיקים אותם בכוח, אחרת חלקם היה נופח מזמן את נשמתו".

לדברי הרב כהן, ההערכה בקהילה היהודית באוקראינה היא כי לפחות 100, אם לא 150 יהודים במדינה נפטרו עד כה מהקורונה.

הרב כהן אומר גם כי הקהילה שלו מממנת את האשפוז של היהודים מעירו שחלו, מתחזקת קשר קבוע עם הרופאים שכרוך בתשלום מן הצד כדי שיתייחסו היטב לאותם יהודים, וכן מלווה אותם ואת משפחותיהם בליווי נפשי מקצועי.

למרות שמספר החולים באוקראינה נמוך מישראל, הרי שמספר המתים גדול כמעט פי שלש "זה מעיד על הקטסטרופה פה" הוא אומר.

"בעיני, אם הקדוש ברוך הוא השאיר אותי בחיים יש לי שליחות חשובה להציל חיים של יהודים. יש ירידת מתח בכל הקשור לזה ואנשים לא מבינים את התוצאות. אני חושב שיש לי עכשיו שליחות לעמוד בשער ולהתריע: יהודים, חוסו על נפשותיכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר