'קבינט הקורונה' מתכנס

מסתמן, בעקבות הזינוק בתחלואה - סגר כמעט מלא בחגים

המלצת מומחי משרד הבריאות, לאור ההתגברות המשמעותית בהיקפי התפשטות הנגיף בישראל, היא שאין ברירה אלא להחליט על סגר מלא - עוד לפני ראש השנה. כעת שוקל הקבינט 4 אפשרויות (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א באלול תש"פ | 10.09.20
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שרי הממשלה החברים בקבינט הקורונה דנים בשעה זו (חמישי) בצעדים הבאים למלחמה בנגיף, בעקבות הזינוק הגובר בהיקף התחלואה ברחבי ישראל, כאשר ישנן ארבע אפשרויות לסוגים שונים של הגבלות חדשות שיוטלו על האזרחים בתקופת החגים הקרובה.

בסדר היום של הישיבה צוין כי המתווה הבסיסי של הפרויקטור פרופ' רוני גמזו הוא היחיד שיובא לאישור ראש הממשלה ושריו, אך במשרד הבריאות סבורים - כך לפי הפרסום ב'חדשות 12' - כי אין ברירה אלא להחליט על סגר מלא, כבר לפני ראש השנה. בשל כך, כל ארבע החלופות יונחו בפני השרים.

יצוין, כי גם פרופ' עידית מטות מבית החולים איכילוב, מי שהתפרסמה בעמדתה החריגה כי ההתייחסות לקורונה לוקה בהפרזה והגזמה, שינתה כעת את עמדתה ואמרה בקבינט כי "מה שרואים עכשיו, לא דומה למה שהיה עד כה, ולכן צריך לבצע צעדים רציניים"‎ - כך על פי דיווח של כתב הבריאות יואב אבן.

ברקע הדברים עומדת אזהרתם של מנהלי בתי החולים, שהובאה על ידי גמזו, כי מערכת הבריאות נמצאת במצב מסוכן. "אני מרים דגל אדום", הסביר הפרויקטור, "על התקרבות לאי ספיקה בבתי החולים, שמשמעותו כי לא תהיה לרופאים ברירה אלא להחליט מי מהחולים או הפצועים יקבל טיפול ומי לא".

ראש הממשלה על "הלחץ החרדי" (צילום ארכיון: לע"מ)

המלצתו של פרופ' גמזו היא למתווה שכונה 'ריסון מהודק', לפיו לא יתאפשר מעבר בין יישובים מראש השנה ועד הבוקר שאחרי צאת החג, איסור התקהלויות באזורים ה'אדומים' לקורונה, סגירת מערכת החינוך מאמצע השבוע הבא למשך חודש, כאשר לאחר החגים יחזרו ללימודים רק עד כיתות ד'.

בפרק זמן זה, גם מקומות הבילוי, העסקים, המסחר והפנאיהקניונים והמסעדות ייסגרו, והעבודה במגזר הפרטי תתאפשר רק עד ל-30%-50% מכוח האדם המלא לפי המתווה המומלץ.

חלופה נוספת, מניעתית בעיקרה שכינויה 'רמזור מהודק', סיכוייה קלושים בשל העובדה כי היא הרחבה מועטה של ההגבלות הקיימות - מה שנראה לא רלוונטי לאור הזינוק העצום בתחלואה.

אפשרות שלישית, שהוגדרה כ'עוברים לאדום', מדברת על הגבלת פעילות פנאי, בילויים ומסעדות, ועל צמצום ההתקהלויות המשפחתיות וההתקהלויות במרחב הציבורי, כאשר המעבר בין יישובים יוגבל משמעותית במהלך ראש השנה.

החלופה הרביעית, שהיא כאמור זו שמומלצת על ידי המומחים ומשרד הבריאות, היא סגר כללי: הגבלת התנועה לעד 500 מטרים מבית המגורים עד לסוף סוכות. השבתת כמעט כל מערכת החינוך, סגירה מוחלטת של המסחר (פרט למקומות עבודה חיוניים) ותפילות רק במרחב הציבורי.

פרופ' עידית מטות. הפתיעה (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר