נגד מכחישי הקורונה

שיחת התוכחה של דרעי: "זלזול בהנחיות - רצח והתאבדות"

עונה לטענות הקיפוח מצד יעקב ליצמן • מזהיר שלא להתחכם עם ההנחיות • מספר על הרב שנפטר בשל אי הקפדה של בני משפחתו, וזועק: "מי שמזלזל - רוצח ומתאבד" • השמוע'ס של דרעי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דר וסוחרת)

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, הוזמן - בצעד חריג - למסור את השיעור של 'הרב המקדים' בשיעורו השבועי של הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים.

דרעי הוזמן בכדי לדבר, בין היתר, על ענייני השעה סביב מגיפת ה'קורונה' והחלטת הקבינט להטיל סגר של שבועיים, החל מערב ראש השנה ועד לאחר יום הכיפורים.

שר הפנים יצא למתקפה חריפה נגד מכחישי הקורונה במגזר החרדי, אלו שמזלזלים בהנחיות משרד הבריאות, הצדיק את הסגר וענה לטענות על קיפוח החרדים ושומרי המסורת, טענות שנשמעות בעיקר מצידו של שר השיכון יעקב ליצמן, המאיים הבוקר להתפטר.

"הקב"ה מדבר איתנו. מי צריך להבין את השפה?", פתח דרעי, "כמובן, אנחנו שומרי התורה, בני התורה, הציבור החרדי. אנחנו הראשונים שצריכים להבין את השפה הזו. אז במקום להתחזק, השטן גורר אותנו לטענות כאלה ואחרות. מקפחים, עושים לנו דברים לא מוצדקים, מחלוקות. ושוכחים את העיקר.

"חייבים לעשות השתדלות. חז"ל ביטלו את תקיעת שופר, את המצווה הנדירה הזו, ביטלו אותו בשל חשש שאולי יחיד יעשה הוצאה ברשות הרבנים. יש מצווה בתורה של 'ונשמרתם', אולי המצווה היחידה שכתוב עליה 'מאוד', ואנחנו יודעים כמה ספרים נכתבו, כמה מרן זצ"ל היה יושב פה ב'יזדים' ומחדש הלכות בנושא של פיקוח נפש".

דרעי לצד הראש"ל, אמש

שר הפנים תקף את מכחישי הקורונה במגזר החרדי: "שמעתי שיש כאלה אנשים שעשו לעצמם חיים קלים. קורונה? 'זו סתם עלילה, לא קיימת, זה הכל בדיחה'. אנשים מתו? 'הם לא מתו מקורונה'. חולים? 'זו סתם שפעת'. רק מי שמכיר יודע... שכן שלי מהר נוף, בגיל שלי, שבועיים שלושה מורדם ומונשם. ביום שישי נפטר אברך מירוחם בן 37. אדמו"רים ורבנים שנפטרו מהעולם, ה' ירחם".

לדבריו: "מי ששומע את מנהלי בתי החולים. רבותי, מנהלי בתי החולים מכל הארץ, הרימו דגל אדום. אמרו 'אנחנו לא יכולים יותר, תעשו צעדים קשים, לא נוכל לטפל בחולים כפי שאנחנו רוצים לטפל, המערכת תקרוס'. כבר היום - נכנסים מידי יום למעלה משבעים חולים קשים, לפי התחזיות בעוד שבועיים יהיה יותר. יש ביום ארבע אלף נדבקים, ובעוד שבועיים חמשת אלפים וזה ימשיך לעלות".

"זה מתפשט בכל הארץ", הוסיף דרעי, "זה מתפשט בגלל שחלק גדול לצערי הרב לא שומרים על ההנחיות. כל הסיפור של החתונות והמסעדות. אני מסתובב ורואה יהודים שומרי תורה ומצוות, עם זקנים, הולכים בלי מסכות. אני מסתכל ורוצה לצעוק 'מי התיר לך? אתה מזיק, חב לאחריני'".

בשלב זה סיפר דרעי על רב שנפטר לאחר שנפטר אחרי שנדבק מאחד מקרובי משפחתו שסירב להיבדק.

דרעי הוסיף והזהיר: "רבותי, זה לא דבר צחוק. נכון, יש אלף טענות - למה הגזרה הזו ככה ולמה מפלים אותנו, יש שאלות, אבל יש מציאות אחת שצריכים לדעת אותה - זה עניין של פיקוח נפש וחייבים לשמור על כל הכללים ועל כל ההנחיות, זה בנפשנו הדבר. אם לא, עוד מעט החורף ויש את השפעת, ה' ירחם מה יכול לקרות. ולכן החליטו על סגר בערב ראש השנה".

"זה רציחה", תקף דרעי את אלו המזלזלים בהנחיות, "זה 'לא תעמוד על דם רעך'. מי לוקח אחריות על כאלה דברים? את מי סידרת? סידרת את עצמך. מתעסקים כאן בחיים".

דרעי הדגיש: "בעזרת ה', אנחנו נדאג ונעשה הכל שבתי כנסת יהיו פתוחים. נכון, לא באותה מתכונת. אי אפשר עם הצפיפות של כל שנה. נדאג לפתוח בתי ספר ומתנ"סים, בתי הכנסת עצמם יהיו במספר לא קטן של אנשים. יהיו, אי אפשר להתפלל בחוץ בחום הזה והתפילות הארוכות, נדאג שימכרו ד' המינים. אבל חייבים לשמור ולא להתחכם, זה עניין של הלכה, זה לא לעבור רמזור בלי שראו אותך, זה עניין של חיים, פשוטו כמשמעו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר