עצת זקן המקובלים

כשזקן המקובלים הרב כדורי זצ"ל ביקש מהמקובל הגאון רבי בניהו שמואלי לערוך לו תיקון 'פדיון נפש'

מגפת הקורונה עוד כאן והרופאים מזהירים כי בחורף הולך להיות קטסטרופה. רוצים להינצל? תעשו מה שעשה זקן המקובלים רבי יצחק כדורי אצל המקובל הרב בניהו שמואלי (חרדים)

מוסדות המקובלים | כיכר השבת |
הרב בניהו שמואלי בתפילה (צילום: באדיבות המצלם)

מנהג פדיון הנפש בחודש אלול יסודותיו בהררי קודש, ונחשב לעניין רוחני חשוב ונשגב שמציל ממוות כפשוטו, כאשר האדם שעליו עושים את התיקון, ניצל מקטרוגים רעים רחמנא ליצלן.

לקראת ראש השנה שבו נוהגים לערוך 'פדיון נפש', יש לכם את הזכות לקבל את התיקון המיוחד מהרב בניהו שמואלי, ותקבלו את אותו תיקון שעשה זקן המקובלים הרב כדורי.

לפני למעלה מ-20 שנה, זקן המקובלים רבי יצחק כדורי זצ"ל, ביקש מהמקובל רבי בניהו שמואלי ראש ישיבת המקובלים 'נהר שלום', לערוך עבורו את התיקון המיוחד.

המקובל הלוקי הכין בעצמו את המעטפה ואף קיפל והדביק וכתב "פדיון נפש, יצחק בן תופחה, 160 שקלים".

במהלך השנים, נשלחו מספר מעטפות כאלו שנשלחו לראש ישיבת המקובלים רבי בניהו שמואלי והן נמצאות עד היום בכספת הישיבה בנחלאות.

רוצים גם אתם? למסירת שמות אונליין לפדיון נפש לרבי בניהו שמואלי ע"פ סודות הקבלה לחצו כאן

מדוע המקובל שלח להרב שמואלי?

רבי בניהו שמואלי סיפר באחת ההזדמנויות על הרקע של קבלת המכתב לפדיון נפש מזקן המקובלים. "אני למדתי אצל מורי ורבי רבי יצחק כדורי זכר צדיק וקדוש לברכה, את כל סודות פדיון הנפש".

"רבי יצחק, היה מראה לי איך המנהג לעשות, ואיך לסדר את הכסף בפידיון הנפש, לאורך או לרוחב וכו'. בעיקרון הוא לא נהג לעשות פדיון נפש כשיש אנשים בחדר, אבל כדי ללמד אותי הוא הסכים".

"הייתי מגיע אליו ונותן לו פדיון נפש עבורי, אז גם הוא שלח אלי" מספר רבי בניהו שמואלי. "כנראה לאחר שלמדתי אצלו את סדר הכוונות בעריכת הפדיון, הוא החליט לשלוח לי שוב פעם, וכמה פעמים לאורך השנים, בערב ראש השנה, הוא היה שולח לי פדיון נפש שעליו כתב את שמו ואת שם הרבנית".

רבי בניהו שמואלי נחשב לגדול המוסמכים בדורינו בעריכת פדיון נפש, ומלבד ספריו הרבים בנגלה ובנסתר, חיבר ספר מיוחד על כוונות הפדיון נפש, בהסכמתו של מורו ורבו ראש המקובלים רבי יצחק כדורי זצוק"ל.

מקור המנהג המיוחד

כידוע פדיון נפש הוא מנהג עתיק שיסודותיו כבר מהקדמונים, וכבר נכתב בהגהות ספר "שער הכוונות" של רבי חיים ויטאל זי"ע, שהיה נוהג בכל ערב ר"ה וערב יוה"כ לעשות פדיון נפש על - פי הקבלה.

"והעושה פדיון זה באופן זה בודאי משלים שנתו" נכתב. ובספר "פרי עץ חיים", כתב על חשיבות הפדיון, וזה לשונו: "ופדיון נפש זה הוא תועלת ותרופה לכל צרה שלא תבוא, ובפרט לחולים שיתרפאו במהרה, וכבר היו מנסים ובודקים אותו יותר מאלף פעמים, והיה מועיל בעזרת ה' תכף באותה שעה, והייתה ניכרת תועלתו ותרופתו לכל אדם והיו אומרים מה גדלו מעשיך ה'".

גם השנה רבי בניהו שמואלי עורך פדיון נפש מיוחד על פי כל סדר הכוונות, והמסורות שעברו מדור לדור. למסירת שמות אונליין לחצו כאן. או להתקשר 079-66-888-66

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר