אמ"ן בקביעה דרמטית:

"תפילות בבתי הכנסת יובילו להגדלת התחלואה והתמותה"

ערב החגים, ועל רקע הדיון בהחרגת בתי הכנסת מההגבלות, מדגיש דו"ח של אגף המודיעין בצה"ל, כי 'הצטופפות בתפילה לזמן ממושך, בחלל סגור כבתי כנסת, צפויה להגביר קורונה ואף לגרום מוות' (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)

במהלך ישיבת הממשלה המתקיימת היום (ראשון), בה אמור להיות מוכרע ענין הסגר בחגים, הגיע דו"ח אמ"ן הקובע כי יש להטיל מגבלות על "תפילות, דיבור קולני, שירה ופעילות גופנית בחללים סגורים".

הדו"ח מצטט מחקר מיפן, שגילה כי הסיכוי להדבקה בחלל סגור, גבוה (בממוצע) פי 20 מאשר באוויר הפתוח.

באולפן 'כיכר': התפטרות ליצמן ודו"ח אמ"ן

מחקר נוסף, שמובא אף הוא, מצא מקרה אחד בלבד, מתוך מאות, של התפרצות קורונה בשטח פתוח, כאשר כל השאר אירעו בחללים סגורים.

עוד מעלים המחקרים, כי "שהות מרובת משתתפים בחללים סגורים מקדמת אירועי הדבקה על ידי 'מפיצי על', וכי רובן המוחלט של ההדבקות ההמוניות שהובאו לפרסום התרחשו בחללים סגורים".

אגף המודיעין בצה"ל ממליץ להתאים את מגבלות השהות בחללים סגורים, תוך מתן משקל גם לאופי הפעילות המתקיימת בהם, בנוסף למאפיינים פיזיים, כגון גודל החלל ומספר השוהים בו, כמו גם לשקול השתת מגבלות ייעודיות על דיבור קולני ושירה, להגביל את משך השהות ומספר השוהים, אוורור החלל וכמובן עטיית מסכות.

עוד ממליץ הדו"ח, להגביר באופן משמעותי את אכיפת עטיית המסכות בחללים סגורים בעלי סיכון מוגבר להדבקה, כגון בתי כנסת, אולמות אירועים, מוקדי שירות, מועדונים, הופעות באולמות וחדרי כושר.

ראש הממשלה על "הלחץ החרדי" (צילום ארכיון: לע"מ)

הדו"ח מביא סדרת מחקרים שעליהם מתבססות המלצותיו, בהם מחקר קנדי שסקר אירועי הדבקה המוניים שהתרחשו מאז פרוץ המגפה בהקשר לשירה או תפילה משותפים בחלל סגור: אלפי חברי כנסייה דרום קוריאנית שנדבקו בתפילות המוניות, מקרי הדבקה של עשרות חברי מקהלות בארה"ב, בהולנד, בגרמניה ובצרפת וערבי קריוקי. "שירת המשתתפים", מעריכים החוקרים, "האיצה מאוד את תהליך ההדבקה".

הגילויים הללו באים על רקע בקשה שהעלו כמה מנציגי החרדים להחריג את בתי הכנסת מההגבלה הצפויה לעמוד על עשרה בלבד בחלל סגור, לאור העובדה כי הדבר אינו ריאלי לטענתם בתפילות הימים הנוראים שבפתח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר