בישיבת הממשלה

גמזו הפתיע: זכות לתפילה - כמו הזכות להפגנה

פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו ערך בישיבת הממשלה השוואה ברורה בין הזכות להתפלל לזכות להפגין, טען כי על שתיהן יש להחיל אותו דין ואם תפילות יוגבלו - כך גם הפגנות (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גמזו (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בישיבת הממשלה היום (ראשון) הפתיע פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו כאשר אמר באופן ברור כי יש להחיל דין אחד להפגנות ולתפילות.

בישיבת הממשלה התפתח בענין ויכוח סוער, כאשר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מוביל את הקו כי חובה לאפשר את קיום ההפגנות למרות סכנת הקורונה.

היה זה כאשר השר לביטחון פנים אמיר אוחנה (ליכוד) הטיח: "התקהלות זו התקהלות. אם אסור - אז להכל, כולל להפגנות. שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן( השיב לו: "ממשלה לא יכולה למנוע מחאה נגדה. צריך למצוא מתווה לקיום הפגנות בצורה הגיונית".

בשלב זה התערב פרופ' רוני גמזו ואמר: "יש זכות לתפילה, וזה כמו הזכות להפגנה. כפי שמגבילים את התפילות - צריך להגביל גם את ההפגנות. התקהלות זאת התקהלות. אם נתבקש להכין מתווה, נכין מתווה".

'מחאת בלפור', אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט חיווה את דעתו כי "צריך לשמור על ההפגנות. שהמשטרה תחליט". כאשר השר דוד אמסלם (ליכוד) זעק לעברו "קח אחריות", השיב היועמ"ש: "אי אפשר למנוע הפגנות. זה לא עניין של כמות אלא של איכות". אך אמסלם המשיך להלום. "קח אחריות על המחלה; אמון הציבור נפגע - בגלל ההפגנות", טען.

במקביל, סגן שר הבריאות יואב קיש טען, כי "צמרת משרד הבריאות בתמימות דעים שההפגנות, כפי שהן מתקיימות היום, הן סכנה לבריאות. חייבים פה את אמון הציבור, וצריך כלל אחד לכולם"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר