עם גמזו ואדלשטיין • צפו

ראש הממשלה הציג את הסגר: "אבינו מלכנו מנע מגיפה"

ראש הממשלה נתניהו כינס מסיבת עיתונאים ואמר, רק ברגע שהרופאים הרימו דגל אדום, החלטתי שהסגר בלתי נמנע ודיבר על הסכם השלום עם מדינות ערב • אדלשטיין וגמזו דיברו בזום • צפו (TV)

נתניהו, במסיבת עיתונאים (צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, כינס הערב (ראשון), מסיבת עיתונאים, יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנהל "מגן ישראל" פרופ' רוני גמזו - שיצטרפו דרך ה'זום', וזאת לאחר שנכנסו בסוף השבוע לבידוד.

ההצהרה הייתה מתוכננת לשעה 20:00, אך ההצהרה נדחתה לשעה 20:45, בשל חילוקי דעות בין השרים בממשלה שהיו מעוניינים בהצעה כתובה.

הנאום של נתניהו

הסכם השלום ההיסטורי עם מדינות ערב, הוא הישג אדיר בימי הקורונה, וזה מה שיוביל אותנו לפריחה כללית לאחר תום תקופת הקורונה.

הקורונה בישראל, נמצאת במצב טוב, בגלל שהיינו ראשונים לפתוח את הכלכלה, היציבות של הכלכלה בישראל, היא מן הגבוהות בעולם (רוה"מ הציג גרף).

אני התרעתי כבר בהתחלה, שפתיחת העסקים תהיה כמו באקורדיון, והצהרתי שברגע שהרופאים ירימו דגל אדום, אנחנו נסגור שוב.

הרופאים כבר מסבירים שהחורף מתקרב ואז נעמוד בסכנה מוכפלת גם של השפעת וגם של הקורונה. הרופאים אומרים - הדקו את ההגבלות עכשיו, תעשו את זה עכשיו - אומרים גם הכלכלנים, כי בכל מקרה בתקופת החגים, העסקים יותר חלשים.

אני יודע שזה קשה ויהיו מי שגם יפגעו מהסגר, הנחתי את שר האוצר לגבש חבילה כלכלית לסיוע למי שנפגע בסדר - והוא יעשה זאת, ישבתי היום עם כל בכירי המשק ואני מבטיח לכם שנעבור את זה יחד; חילונים, חרדים, דתיים ודרוזים.

בעוד כמה ימים, נחגוג את ראש השנה, בתפילת הימים הנוראים אנחנו מבקשים, אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתך, מי ייתן שתפילה זו תתגשם".

הנאום של שר הבריאות אדלשטיין

"לכאורה, אני אמור להגיע שמח כמי שהצעתו התקבלה, אבל זה לא המצב. במשך שלושה חודשים ניסיתי לעשות הכל עם חיים לצד הקורונה ברמות שאנחנו יכולים לחיות איתה במערכת הבריאות. לצערי זה לא המצב היום. בנסיבות שנוצרו לא נותרה לנו ברירה. במערכת הבריאות באנו לממשלה ואמרנו שעל מנת לבלום את התחלואה, הימים הנוראים ייראו ללא המשפחה הקרובה, אבל זה צו השעה".

"וכששואלים אותי – אתה בטוח שכל הדברים הקשים שנעבור זה לא לחינם? אני אומר- זה תלוי בכולנו. אם באותם שבועות שיהיו ההגבלות הללו אנחנו אזרחי ישראל לא נשמור על הכללים ולא נציית להנחיות אז המצב יהיה לחינם. אבל אם נשמור על הכללים הפשוטים של מסכות, היגיינה ומרחק, ועל ההנחיות הלא פשוטות של התו הסגול – יש אור בקצה המנהרה: נהיה ערוכים לקטיעת שרשרת ההדבקה בצורה אחרת ממה שהיה. אגב, בניגוד למה שאומרים אף פעם לא היינו עם 20,30,40 חולים. פשוט לא עשו בדיקות. היום אנחנו ב 47,000 בדיקות פי עשרה ממה שהיה ביום שנכנסתי לתפקיד".

"אנחנו", הוסיף אדלשטיין, "זקוקים לשיתוף פעולה של הציבור. אני מאוד מבקש שבזמן הלא פשוט הזה נשמור על האוכלוסיה הבוגרת עם כל הרצון שלנו לחבק את הסבא והסבתא".

"נציע מתווה מצומצם לחגים ונאפשר לציבור להתפלל. אפשרנו מתוך התחשבות של המשק גם פעילות של המגזר הפרטי. אם נפעל נכון נוכל לברך תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה".

ההחלטות

שרי הממשלה אישרו, כי הסגר יתחיל ביום שישי, ערב ראש השנה, בשעה 14:00 ויימשך במשך שלושה שבועות, עד למוצאי שמחת תורה.

משמעותו של סגר זה, היא מגבלה על יציאה מהבתים למרחק של יותר מחמש מאות מטרים, השבתה כמעט מוחלטת של המשק וסגירת מערכת החינוך.

השינויים הבולטים בין שתי ההחלטות: דחיית סגירת מערכת החינוך ביומיים-שלושה, כך שזו תפעל עד לערב החג, הותרת פעילות המשק במגזר הפרטי על 50%, הרחבת איסור הפתיחה גם לבריכות שחייה, חדרי כושר ומסעדות ומעבר בסיום תקופת הסגר ישירות ל'תכנית הרמזור' הנוכחית, בלי שלב ביניים נוסף.

כזכור, בהחלטה המקורית, של הקבינט, נכתב כי מערכת החינוך תפסיק את פעילותה באופן מוחלט כבר באמצע השבוע.

נתניהו הוסיף, בעניין זה: "בשבועיים הראשונים מערכת החינוך תהיה סגורה, אבל צריך לשקול בשבועיים שלאחריהם לאפשר פתיחת הגנים והכיתות הנמוכות. אני מבקש שפרופ' גמזו יקבע את הקריטריונים והיעדים להשגת המטרה הזאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר