הלוויה בצהריים

אבל בעולם התורה: הרבנית רבקה כהנמן ז"ל

בגיל קרוב למאה, הלכה לעולמה הרבנית רבקה כהנמן. "כל חייה מסרה נפשה למען הישיבה, גם בתקופות הקשות מעולם לא התלוננה והייתה תמיד שמחה", מספרים במשפחה (בד"ה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד באלול תש"פ | 13.09.20
הרבנית עם הגר"ג אדלשטיין (צילום ארכיון: שוקי לרר)

11 שנים לאחר פטירת בעלה: הערב (ראשון) הלכה לעולמה בבית החולים מעייני הישועה, הרבנית רבקה כהנמן והיא בת 99 בפטירתה.

הרבנית נולדה בעיר ברלין שבגרמניה, לאביה החבר הרב אליעזר קנולר, שהיה ראש הקהל ב'עדת ישראל ברלין', שהחזיק את כל הקהילה, הן מבחינה רוחנית והן מבחיה הגשמית.

בשנות המלחמה האיומה, הצליחה להינצל מציפורני הנאצים בדרך לא דרך והצליחה להימלט לעיר פריז שבצרפת. שם, שמרה מכל משמר שלא יבוא לפיה מאכלות אסורות.

את חוק לימודה, החלה בתחילה בתנועת 'עזרא' - שם מנהל הסמינר המיתולוגי, הרב וולף היה מדריך שלה. כאשר פתח הרב וולף את הסמינר, הייתה תלמידתו הראשונה.

כאשר הסתיימה המלחמה, עברה הרבנית לעשות 'נפשות' בפולין, והייתה מדריכה בנות שבורות רבות שעברו את המלחמה ואיבדו את כל משפחתן, כאשר עלתה לישראל, המשיכה בחינוך ניצולות שואה.

כשהגיע לפרקה, בשנת תש"ו בחר בה מרן הרב מפוניבז' זצ"ל לכלה עבור בנו, לימים נשיא הישיבה, הרב אברהם כהנמן זצ"ל, הזוג התחתן בארה"ב ואף נשאר להתגורר שם מספר שנים.

לאחר נישואיה, קיבלה החלטה להקדיש את כל חייה למען חמיה, בעלה וישיבת פוניבז', כאשר לצורך כך היא עזבה את כל עיסוקיה והתמסרה לצורכי בעלה והישיבה ואף לצורך כך עברה כל המשפחה להתגורר בארצות הברית.

בני המשפחה מספרים ל'כיכר השבת': "אין בדור שלנו מסירות נפש כמו של הרבנית ז"ל, עשרות שנים היא הייתה לבד - כפשוטו, ונתנה לבעלה את כל המרחב כדי שיוכל לאסוף כסף עבור הישיבה".

"היא הייתה אישה חכמה ומשכילה, אך בשביל הישיבה, היא קיבלה החלטה מודעת לעזוב הכל ולהתמסר אך ורק לטובת הישיבה".

הרבנית, היא נצר לשושלות רבנים מפוארת שביניהן; הרמב"ם המהר"ל החוות יאיר הלבוש ועוד הרבה חכמים ידועים.

לפני 11 וחי שנים, נפטר בעלה נשיא ישיבת פוניבז', הרב אברהם כהנמן ומיד לאחר מכן החל להתפתח קרב על ניהולה של ישיבת פוניבז', כאשר הרבנית צידדה בעד הבן, נשיא הישיבה כיום, הרב אליעזר כהנמן יבדל"א.

הותירה אחריה דור ישרים מבורך, את בנה הגדול נשיא הישיבה ואת בתה הרבנית ציפורה מרקוביץ', רעייתו של ר"י פוניבז' הגר"ש מרקוביץ'.

מסע הלוויתה ייצא היום (שני) בשעה 13:45 מישיבת פוניבז' לבית החיים של נציבי ישיבת פוניבז' בבני ברק, שם תיטמן ב'חלקת הרבניות'. ת.נ.צ.ב.ה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר