הנתונים נחשפים

סערה בדיון: "מתו עם קורונה או מקורונה?"

דיון טעון נערך בכנסת, כאשר שאשא-ביטון ופרופ' גרוטו התנצחו בשאלת סיבת המוות של נפטרי הקורונה • וגם: נתוני אמת חושפים כי 30% מהחולים קשה מתחת לגיל 60 (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
היו"ר שאשא-ביטון, היום (צילום: ערוץ כנסת)

בוועדה בכנסת המיוחדת לענייני הקורונה, התנצחו היום (שני) המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו ויו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא-ביטון באשר לנתוני הנפטרים שנמנו כקורבנות הנגיף.

תחילה טענה שאשא-ביטון כי בידיה נתונים המורים כי "23% מהחולים שאחד מבתי החולים דיווח עליהם כי מקורונה, לא מתו מהקורונה מאחר והיו להם מחלות רקע".

לדברים הגיב פרופ' איתמר גרוטו בזעם. "אי אפשר להגיד סתם", הוא אמר, ואף איים לנטוש את חדר הדיונים.

בהמשך פרסה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס את כלל נתוני האמת, מהם עולה כי 42% מנפטרי הקורונה התמודדו במקביל גם עם יתר לחץ דם, 29% עם סכרת, 27% עם מחלת לב, 11% עם מחלת ריאה, 4% עם דיכוי חיסוני ו-1.5% עם מחלות כבד.

"הדיון אם מתו מקורונה אן עם קורונה, פסול מעיקרו" (צילום: האיגוד הישראלי לרפואה פנימית)

כזכור, כבר אמש, במסיבת העיתונאים המיוחדת שקיימו מנהלי המחלקות הפנימיות ומחלקות הקורונה בבתי החולים, התייחס ד"ר גדי סגל מ'שיבא' באופן חמור לעצם העלאת הסוגיה הטעונה.

"שואלים לאחרונה האם מטופלים מתו 'מקורונה' או 'עם קורונה'... אנחנו רואים אנשים מתים. האם תשאלו את אותה שאלה לגבי סרטן?", זעם הרופא הבכיר. "האם אדם בן 75 שמת מסרטן מת 'מהסרטן' או 'עם הסרטן'? ואם היה לו אירוע מוחי או נכות...?".

לדבריו, "האוכלוסייה הולכת ומתבגרת, ועצם השאלה היא שאלה שאין לה מקום! נחסוך הרבה מאוד כסף אם נאמר שאין צורך לטפל במבוגרים חולים, אבל זה דיון פסול מעיקרו!".

יצוין, כי בדבריה היום בוועדה חשפה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר אלרעי-פרייס נתון קשה אחר, לפיו בגל השני ישנה ירידה בגילים של החולים שבמצב קשה וקריטי. "30 אחוז מהחולים הקשים והקריטיים כיום הם מתחת לגיל 60", סיפרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר