צפו בתיעוד

זעם באומן: השוטרים מפריעים בתוך הציון

שוטרים נכנסו לתוך מתחם ציון הרה"ק רבי נחמן מברסלב, ובדקו שם מתפללים • בחסידות זועמים וגורם בכיר מבהיר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי לא יעברו על כך בשתיקה (חסידים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
השוטרים בתוך הציון (צילום: באדיבות המצלם)

משטרת אוקראינה שלחה ביממה האחרונה שוטרים אל תוך מתחם ציון הרה"ק רבי נחמן מברסלב בעיר אומן, שם הם מתשאלים מתפללים ומפריעים להם.

עסקן בכיר מחסידות ברסלב, השוהה באומן מספר ימים, מספר ל'כיכר השבת': "עד לאיפה האוקראיניים הגיעו? הם מתחילים לאבד צלם אנוש ולרמוס כל מוסכמה חברתית הכי בסיסית שאפשר, איפה שמענו שנכנסים שוטרים למקום קדוש, סתם להפריע?".

לדברי אותו גורם: "המשטרה האוקראינית, כבר הכריזה לפני כחודש שיתחמו את אזור הציון, כדי לדאוג שחסידי ברסלב לא יצאו לאזורים אחרים בעיר אומן".

"נכון לעכשיו, יש לפחות שוטרים הנמצאים באזור הציון באומן וצריך לזכור שבסך הכל יש רק כ-1,500 עד 2,000 חסידים - אף אחד לא יודע בדיוק כמה, כי אנשים לא מתקהלים בחוץ".

"היום בצהריים, הם החליטו להיכנס לתוך הציון, כדי לבדוק את הדרכונים ואת המסמכים של החסידים הנמצאים כעת באומן".

"מה שקורה זה שהם עוברים על החוק, כי הם חייבים לכבד מקום תפילה, במידה והם רוצים, החוק האוקראיני מאפשר לבדוק בכניסה לציון או מחוץ לציון".

אותו גורם מספר מה קרה: המשטרה הזרימה כוחות גדולים מאוד והם כבר עכשיו מתחילים באכיפה כבדה וחסרת פרופורציה בתוך הציון, והם עושים תשאול לאנשים בתוך הציון, למה", שואל אותם גורם בזעם.

ל'כיכר השבת' נודע, כי המקרה הובא לידיעת המפקד המשטרה ואף לגורמים בכירים בממשל האוקראיני, שהבטיחו שיטפלו בחומרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר