פרק ב'

מנייעסים: המשבר הליטאי, המלחמה ב'משפיעים' וסאטמר

חנני ברייטקופף ושלומי זייבלד ממשיכים לסכם את תש"פ מזווית חרדית • והפעם: הניצחון של דגל התורה - שמפולגת יותר מתמיד, ראשי ישיבות נגד ההשכלה, הכישלון של הפלג - וסאטמר (חרדים)

(מפיק: איציק אוחנה • ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

חנני ברייטקופף ושלומי זייבלד ממשיכים בסדרת תכניות 'מנייעסים בכיכר' לסיכום של ה'תש"פ מהזווית הפנים-חרדית: כל מה שמעניין אתכם לדבר עליו עם החברים שלכם בתור בסופר, במלתחה בישיבה, בסעודה שלישית בשטיבל, ובהפסקת סיגריה באמצע סדר עיון.

בפרק ההמשך, שוחחנו חנני ושלומי על השנה הקשה של דגל התורה: למרות הניצחון הגדול על אגודת ישראל, הסיעה שוקעת פנימה עם מחלוקות פנימיות.

איך הגענו למצב שעיתון הבית של הסיעה הליטאית מצנזרת את מכתביהם של גדולי ישראל? ומה הסיכוי שדגל תתפצל לסיעות, כמו אגודת ישראל?

עדיין בציבור הליטאי, תופעה מעניינת השנה: לא רק הפלג הירושלמי, אלא גם ראשי ישיבות בולטים יצאו למאבק נגד המשפיעים הליטאיים, הרבנים ענבל והרב לויכטר.

חנני הציג את ההסבר הליטאי מדוע נלחמים בהם, ושלומי סיפר על הזווית החסידית, כיצד מתייחסים בישיבות אלו למשפיעים כמו ר' מיילך בידרמן.

לסיום החלק הראשון, שוחחנו השניים על חדירת האינטרנט למגזר החרדי בחסות הקורונה, ועל היוזמה הכי מרגשת של השנה: 'חבורה בכיכר', כאשר מאות בחורי ישיבות עמלו בתורה בימי הקורונה ושלחו את החבורות שכתבו למיזם הנפלא מבית 'כיכר השבת', האתר החרדי הגדול ביותר.

במסגרת התכנית, ביקשנו מעשרות עיתונאים, פרשנים, אנשי ברנז'ה ומפורסמים לסכם בקצרה את השנה שלהם. גם בפרק השני, שילבנו כמה מהם.

בחלק השני של התכנית, נייעסו חנני ושלומי על המשבר של הפלג הירושלמי. מאבק הנהגה, הביא לכך שהם איבדו את הרלוונטיות הציבורית.

וגם: האם אחרי הפילוג הראשוני שהוביל להקמת עיתון הפלס, הפלג יעבור זעזוע נוסף על ידי הקמת עיתון חדש?

ולסיום, סאטמר. מעולם לא שמענו אדמו"ר המתבטא בחריפות כה רבה נגד ראש ישיבה, אחיינו ויריבו. מה ההבדל בין סאטמר לחסידויות נוספות?

צפו בתכנית המלאה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר