הרב נאלץ לטפס על הגדר

התנכלות? עירייה סגרה בראש השנה את המקווה לחסידים

זעם בפתח תקווה על התנהלות העירייה והעומד בראשה, בשל סגירת מקווה בשכונת קרית הבעש"ט, תוך חילול החג • רב השכונה נאלץ לטפס מעל הגדר באמצע החג, כדי להיכנס ולטבול (חדשות, ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
תיעוד מהמקום (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

התעללות מכוונת מצד ראש עיר או שמירה אדוקה על ההנחיות? תושבי שכונת הדר גנים בפתח תקווה, זועמים על ראש העירייה רמי גרינברג שהחליט להתנכל לחסידים המתגוררים ב'קרית הבעש"ט' במקום, בכך שסגר להם את המקווה.

בהנחיות משרד הבריאות, שפורסמו לקראת הסגר, לא מופיע איסור על טבילה במקוואות, אלא הליכה אליהם במרחק של יותר מ-1000 מטר. בשל כך, התושבים התפלאו לראות את פקחי העירייה מגיעים למקווה המקומי ונועלים אותו בשרשראות.

וכך טוען, בשיחה עם 'כיכר השבת', אחד מתושבי השכונה: "זה היה עצוב לראות את רב הקריה, רבי אפרים פישל מוטצען, נאלץ לטפס על גדר כדי להיטהר בראש השנה. האם מישהו מעז לחשוב כי הרב היה עושה משהו שמסכן בהידבקות בקורונה, כשרק לפני מספר חודשים איבד את אביו זצ"ל שנפטר לאחר שנדבק בנגיף?".

הגרא"פ מוטצען (צילום: משה גולדשטיין)

לדבריו, "הפקחים של העירייה הגיעו בעיצומו של ראש השנה כדי לוודא שאף אחד לא נכנס, ולאחר שהתעקשנו על זכותנו החוקית, הם אף הזמינו שוטרים, תוך חילול החג, כדי לעצור אותנו, אך אלו לבסוף הבינו שמותר ללכת למקווה והניחו לנפשנו".

אלא שבכך לא תמה הסאגה: "גרינברג, שככל הנראה כל מה שהטריד אותו החג זה האם החסידים יטבלו או לא", מתאר תושב אחר, "שלח גם ביום השני של ראש השנה את הפקחים, כדי להלחים את דלתות המקווה".

יצוין, כי היום (שני) נתפס חולה מאומת בקורונה במקווה, ונקנס על ידי המשטרה בסך 5,000 שקלים. למרות שבהודעת המשטרה על כך נכתב כי יש איסור ללכת למקווה גברים כחלק מהסגר, במשרד הבריאות מבהירים, לבקשת 'כיכר השבת', כי בתוך קילומטר ממקום המגורים אין איסור שכזה.

באחת מקבוצות הוואטספ המקומיות, בהן הועלו טענות תושבי העיר, כתב ראש העיר רמי גרינברג: "על פי הנחיות הממשלה בנוגע למקוואות הוחלט כי מקוואות גברים יסגרו. בהתאם לכך נסגרו מקוואות הגברים בעיר. למרות זאת פרצו תושבים את המקווה גברים ברחוב מנחם בגין והשתמשו בניגוד להנחיות".

"לאחר שנפרץ המקום, הוא ננעל שוב, ולצערנו פרצו אותו במהלך הראש השנה שוב. מבדיקת שוטרים שהגיעו למקום עולה בצורה חד משמעית כי אחד שנתפס במקום הוא חולה קורונה מאומת, שידע שהוא חולה ולמרות זאת הגיע למקווה".

"מיותר לציין", הוסיף גרינברג, "את הסכנה ואת ההדבקה שזה גרם לכל מי שהגיע. זו ההוכחה הכי טובה למה אכן צריך להמשיך ולהקפיד על סגירת המקום. חולה הקורונה נקנס, וגם יוגש נגדו כתב אישום... אני קורא לכולם לשמור על ההנחיות. לא ניתן לפורעי חוק מופקרים להביא למוות של אנשים אחרים".

גם בעיריית פתח תקווה הגיבו באופן דומה ואמרו: "עם תחילת הסגר, ביום שישי בשעה 14:00, נסגרו מקוואות הגברים ומקוואות הנשים נותרו פתוחים בהתאם להנחיות המדינה ומשרד הבריאות".

"בתוך כך, גורמי האכיפה בעיריית פתח תקוה ווידאו את סגירת מקוואות הגברים ברחבי העיר ובתוכן גם מקווה בשכונת הדר גנים. למרות ההנחיות הברורות בנושא, קומץ תושבים פרץ במהלך החג למקווה והשתמש בו. העירייה נערכה לקראת ראש השנה בכוחות אכיפה מתוגברים, מה שאפשר בתוך זמן קצר להגיע למקום ולבצע אכיפה כנגד התושבים שפרצו למקווה בניגוד לחוק".

"התושבים ששהו שם בניגוד לחוק ייקנסו, וייפתחו נגדם הליכים משפטיים", הוסיפו בדוברות העירייה. "למקווה המדובר מגיעים גם תושבים מבוגרים, והעובדה כי חולה קורונה מאומת מרשה לעצמו להגיע למקום ולהסתובב בסמוך אליהם, למעשה חורצת את גורלם".

"נציין, כי העירייה באמצעות המועצה הדתית נערכה לקראת חגי תשרי, והושקעו הרבה אמצעים ותקציבים בכדי לתת מענה למתפללים בצורה מבוקרת ובטוחה. כך נעשה בכל רחבי העיר, בצורה חסרת תקדים ולשביעות הרצון של כלל הציבור", הדגישו בעיריית פתח תקווה.

גורם בלשכת ראש העיר אומר ל'כיכר': "כשמדובר במקווה שאין אף אחד שלוקח אחריות על הנעשה בו, וכפי שלבסוף קרה, גם נתפס שם חולה קורונה מאומת שסיכן את חייהם של תושבי העיר, בידי הרשות לקבל החלטה ראויה עבור תושבי העיר ולסגור אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר