יבוטלו ניתוחים

משרד הבריאות לבתי החולים: להיכנס למצב חירום

כמה הנחיות חדשות של משרד הבריאות לכלל בתי החולים; הבולטת שבהן היא פתיחה מיידית של מחלקת קורונה נוספת בכל אחד מהם. המנכ"ל פרופ' לוי: "להפסיק פעילות רפואית לא דחופה" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' בתשרי תשפ"א | 21.09.20
מחלקת קורונה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי מזהיר היום (שני) במכתב למנהלי בתי החולים בישראל, כי הם עלולים להגיע לקצה גבול היכולת, ולכן עליהם לפתוח מיידית מחלקות קורונה נוספות.

"ללא יוצא מן הכלל, אני מבקשכם להתייחס למצב זה כמצב חירום של מערכת הבריאות", כותב המנכ"ל למנהלי בתי החולים והמוסדות הגריאטריים, כשהוא מתריע שלאור שיעורי ההדבקה הגבוהים יתווספו תוך עשרה ימים עוד 300-200 חולי קורונה קשים, מונשמים או קריטיים.

עוד הוא הנחה, כי כל פעילות האשפוז של חולי הקורונה תנוהל על ידי חמ"ל אשפוז אחד, שיפעל 24 שעות ביממה וינהל את כל פעילות האשפוז של חולי הקורונה והעברתם בין המוסדות השונים.

פרופ' חזי לוי: 'אנחנו כמו 'נחש הנחושת''. ארכיון (צילום: לע"מ. תמונה: חיים גולדברג)

"כל בית חולים צריך לפתוח מיידית מחלקת קורונה חדשה, אם הוא מגיע ל-80% תפוסה במחלקה הקיימת, ללא צורך בהנחיות נוספות", הוסיף פרופ' לוי, והורה: "יש להפסיק פעילות רפואית לא דחופה (אלקטיבית), כמו ניתוחים לא דחופים או פעילות במרפאות חוץ, על פי יכולות בתי החולים".

"אין להשהות באמבולנסים קבלת חולי קורונה למחלקות לרפואה דחופה", הנחה עוד המנכ"ל, באשר להעברת מטופלים בין בתי החולים בשל מחסור במקום במיון ייעודי לחולי קורונה.

במקביל, בתי החולים שערי צדק ואסותא הודיעו על הפסקת קליטת חולי קורונה, כאשר בשערי צדק יקלטו חולים קשים בלבד.

אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

גם במד"א יצאה הנחיה לצוותי האמבולנסים, כך לפי דיווח של כתב גל"צ מאיר מרציאנו. "בהנחיית מנכ"ל", נכתב, "כל מטופל מאומת לקורונה שאיננו דחוף, יפונה למלר"ד הקרוב. במידה ובית החולים הקרוב מסרב לקבל את המטופל, המטופל יושאר בכניסה למלר"ד כשהוא עוטה מסיכה, יקבל מהצוות מכתב הפניה - וכלי ההצלה יתפנה לטפל בקריאות אחרות".

ההוראה החריגה באה על רקע ריבוי מקרים בהם אמבולנסים נאלצים להמתין זמן רב עד שצוות המיון יתפנה לטפל בחולה החדש שהביאו, זאת בשל העומס הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר