"חשש פיקוח נפש"

בשיאו של הצום: הישיבות מגישות אוכל לאלפי בחורים שנדבקו בקורונה

אלפי נשאי קורונה ישנם בעולם הישיבות, ובאורח נדיר הם קיבלו היתר פרטני לאכול במהלך היום, צום גדליה. בחלק מהישיבות אף הוגשו ארוחות סדירות לבחורים (עולם הישיבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

'צום גדליה' בישיבות: אלפי בחורים, שהינם נשאים של נגיף הקורונה, אוכלים ושותים היום (שני) באורח חריג, למרות הצום, בהוראת פוסקי הלכה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בישיבות בהן יש אחוז גבוה של חולים, הישיבה עצמה מגישה ארוחות לבחורים, בעוד בישיבות בהן יש קבוצות קטנות של חולים, הם קיבלו 'הוראת היתר' שלא לצום מחשש לפיקוח נפש.

כך לדוגמה בישיבת נתיב הדעת ('קפלן'), הודיע ראש הישיבה הגאון רבי בונים שרייבר כי יוגשו שלוש ארוחות לתלמידים, זאת מכיוון שרובם נשאי קורונה.

בישיבת נתיבות חכמה ('וולפסון'), בה יש יותר מ-500 חולים מאומתים, הודיעו ראשי הישיבה כי אפילו בחורים שמרגישים מצוין, חייבים לאכול ולשתות.

ראש הישיבה רבי ברוך נויבירט אמר לתלמידים: "לא להחמיר בצום, אלא להחמיר בפיקוח נפש. גם אם בחור נמצא בתהליכי החלמה, והוא מרגיש מצוין, הוא חייב לאכול ולשתות".

הד"ר החרדי מ'מתווה הקפסולות' בראיון על התפרצות הקורונה בישיבות. ארכיון (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי לפתחו של הפוסק הגאון רבי יהודה אריה דינר הגיעו היום מספר שאלות מישיבות בבני ברק באשר לפטור של חולי קורונה מלקיים את הצום, שהוא 'מדרבנן' בלבד.

בתשובתו הורה הרב דינר בנחרצות, כי על כל מי שקיבל תשובה חיובית לנגיף הקורונה, יש איסור גמור לצום - אף אם הוא ללא תסמינים.

באשר לצום יום הכיפורים, שיחול בעוד שבוע, הורה הרב דינר לעשות 'שאלת חכם' פרטית, כלפי כל חולה וחולה, כיוון שמדובר בצום חמור, מדאורייתא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר