דיון סוער

נתניהו נגד כחול לבן: 'להפסיק כל התקהלות'

במפלגה של בני גנץ התנגדו לכוונה ךהגביל את ההפגנות, אלא אם מטילים סגר כללי • נתניהו זעם: "אזרחי ישראל נדרשים לחגוג את החג לבד, ומנגד מפגינים מתקהלים" (ארץ)

(צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)

סערה במהלך דיון בקבינט הקורונה סביב האיסור להפגין. בכחול לבן טענו כי "מה שמעניין את נתניהו הוא רק עצירת ההפגנות ולא הנחיות הגורמים המקצועיים".

במפלגה הבהירו כי הם יתנגדו להגבלות המתוכננות על קיום ההפגנות, אלא אם יטילו סגר מלא. ראש הממשלה זעם והשתיק את שר החוץ גבי אשכנזי באמצע הדיון.

שר הביטחון גנץ כינס התייעצות דחופה עם חברי קבינט הקורונה מכחול לבן. לאחר ששמע אותם, הנחה גנץ לדרוש את זימון אנשי המקצוע הרפואיים לשמוע את עמדתם ולוודא שהם מביעים אותה בצורה פתוחה בקבינט הקורונה ולחדול בהמשך הדיון האובססיבי בסוגיית ההפגנות.

גנץ אמר לשרים "תתעקשו על טובת האזרחים בבריאות ובעצירת התחלואה תוך איזון במרכיבי היהדות, הדמוקרטיה, הכלכלה והחברה ואל תתמקדו רק בסוגיית ההפגנות. עיצרו את הדיון חסר הפרופורציה בהפגנות מיד!".

"נקבל את עמדת אנשי המקצוע בנושא החשוב של סגר מלא ומצב חירום. להחלטה שלנו יש השלכות על חיי אדם ונקבל אותה אך ורק בהתאם לעמדת אנשי המקצוע. רק לפי צורכי השעה בבריאות, ובכלכלה ובעצירת התחלואה", הוסיף גנץ.

מנגד, ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את 'כחול לבן': "ההמלצה של כל הגורמים המקצועיים הייתה להפסיק כל התקהלות - הפגנות ותפילות בחללים סגורים".

"אני תומך באופן מלא בזכות להפגין, אבל כל שבוע אזרחי ישראל רואים איך הם נדרשים לחגוג את החג לבד, איך הם נדרשים לעמוד בהנחיות הבריאות, ומנגד איך מפגינים מתקהלים בהמוניהם נגד כל כלל בריאותי".

נתניהו הוסיף: "היום נפטרו 31 איש מהקורונה. אני נלחם על החיים של אזרחי ישראל. אני נלחם על בריאות הציבור. בזמן הזה יש מי עושים פוליטיקה קטנה. אנחנו במלחמה. תתעוררו!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר