מהלילה בחצות

"הזכות לחיים חשובה יותר": הפגנות בימים של סגר - ייאסרו

תיקון לחוק, שאושר במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת, אוסר התקהלות לשם קיום הפגנות במהלך סגר, כחלק מהמאבק במגפה, והערב צפוי לכך אישור סופי. מחוץ לכנסת נערכו הפגנות סוערות (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הפגנה מול הכנסת, היום (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ועדת החוקה של הכנסת אישרה בצהריים (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית את תיקון החוק שיאפשר הגבלה של ההפגנות במסגרת המלחמה בהתפשטות מגפת הקורונה.

תשעה חברי כנסת תמכו בתיקון שנידון בוועדת החוקה, ושישה התנגדו. אישורו הסופי של התיקון בחוק צפוי הערב במליאת הכנסת, כך שהוא ייכנס לתוקף כבר בחצות הלילה.

החוק קובע בין היתר כי הממשלה רשאית להכריז על מצב חירום מיוחד ומסמיך אותה להגביל את היציאה מקום המגורים, והתיקון המדובר מוסיף כי ניתן יהיה להגביל את היציאה ממקום המגורים גם לצורך הפגנה.

מעט לפני הדיון משכו חברי הכנסת של הליכוד את ההסתייגות שביקשה למנוע את ההפגנות גם אחרי תום הסגר, בשל אולטימטום של אנשי 'כחול לבן', שבלעדיהם לא היה מושג רוב לחוק.

בהודעה משותפת של ארגוני המחאה נכתב: "ההפגנה מתנהלת על פי החוק ואנו דורשים מכם לאפשר לשיירה הגעה לכנסת ללא עיכובים ולתת לה להתנהל כמתוכנן לאורך היום. לא נסבול אלימות ולקיחת החוק לידיים כפי שאירע בהפגנה במוצ"ש האחרון בבלפור שאותה פוצצתם את ללא סיבה".

ממראות ההפגנות ב'בלפור' (צילום: יאיר לוי, 'פלורליסט')

ישי הדס, מראשי 'קריים מיניסטר', הגיב לאישור התיקון לחוק ואמר: "הציונות גוססת ונושמת את נשימותיה האחרונות בכנסת ישראל. אסור לתת להם להצביע בעד במליאה".

"גנבי הקולות מנהלים את טקס ההוצאה להורג של הדמוקרטיה, ואני קורא לכל אזרח להתנגד לדיקטטורה ולהצטרף למחאה מחוץ לכנסת", הוסיף פעיל השמאל. מהמוחים המיליטנטים נגד ראש הממשלה נתניהו.

במקביל לדיון בכנסת, התקיימו הפגנות מחוץ למשכן בהשתתפות מאות בני אדם, שחלקם התעמתו עם שוטרים בעת ניסיון לתלות שלטים על גדר אחד ממשרדי הממשלה מול הכנסת.

מדוברות המשטרה נמסר, כי עוכב לחקירה חשוד שתקף את אחת השוטרות באמצעות מקל ופצע אותה בפלג גופה התחתון ובידה. בהמשך נעצרו עוד שלושה מפגינים, שלפי המשטרה תקפו פקחי עירייה ושוטרים שהגיעו להסיר שלטים.

חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ), עופר כסיף (הרשימה המשותפת) וח"כ יאיר גולן (מרצ), יצאו מהכנסת ונאמו מול המפגינים. "אני יוצא כעת מועדת החוקה שאישרה עכשיו חוק שלא היו מעזים להעביר ברוסיה ואיראן", הלהיט הורוביץ את האווירה.

מנגד, ח"כ אסנת מארק (הליכוד) אמרה בדיון, על מאבק 'כחול לבן' בעד ההפגנות כשייגמר הסגר: "המאבק על הזכות להפגין כאילו שהיא חשובה יותר מהזכות לחיים ובריאות מביך ומביש!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר