קוקטייל נוגדנים

הופק מעכברים: התרופה שנותנים לטראמפ

הנשיא האמריקאי, שחלה בנגיף הקורונה, מקבל תרופה ניסיונית שטרם אושרה • הממשל השקיע בתרופה 450 מיליון דולר, והתחייב לרכוש מאות אלפי מנות - באם תצליח (קורונה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
טראמפ בבית החולים הצבאי (צילום: הבית הלבן)

ביום שישי האחרון, אובחן נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ כחולה בנגיף הקורונה. כעבור שעות, פונה לבית חולים צבאי והשמועות על מצבו סותרות - ועדיין לא ברורות עד לרגע זה.

בינתיים, מקבל טראמפ תרופה ניסיונית, לצד אבץ, ויטמין D, אספירין, מלטונין ותרופת צרבת - כך עדכן ד"ר שון קונלי, הרופא האישי של הנשיא.

הטיפול הניסיוני, הוא קוקטייל נוגדנים של חברת ריג'נרון, שלא אושר עדיין לשימוש. מדובר בנוגדנים המיוצרים במעבדה והם מדמים נוגדנים המיוצרים בגוף בתגובה לזיהום בנגיף.

כך, מנסים בחברת התרופות להגביר את ההגנה של המערכת החיסונית, ולא לחכות לשלב שבו הגוף ייצר בעצמו די נוגדנים כנגד הנגיף.

מדובר בתרופה שאת ייצורה החלו עם ניסוי על עכברים שעברו הנדסה גנטית למערכת חיסונית אנושית. אותם עכברים, נחשפו לנגיף הקורונה - וייצו נוגדנים.

את הנוגדנים, הנקשרים לחלבון הדוקרן של הנגיף, קצרו מהעכברים, והם מהווים חלק מהקוקטייל שכולל התרופה הניסיונית, שניתנה כאמור לנשיא טראמפ.

ג'ורג' ד. ינקופולוס, המנהל המדעי הראשי של החברה אמר כי "היתרון הגדול ביותר בטיפול היה בחולים שלא פיתחו תגובה חיסונית יעילה משלהם, דבר המצביע על כך ש-REGN-COV2 יכולה לספק תחליף טיפולי לתגובת החיסון הטבעית", וכי הם הצליחו בניסוי שערכו על מספר חולים במצב קל ובינוני.

ממשלת ארה"ב מימנה את הפיתוח של ריג'נרון כ-450 מיליון דולר, וכבר התחייבה לרכוש 300 אלף מנות של המוצר אם הוא יוכח כיעיל. חברת התרופות רוש השוויצרית כבר התקשרה עם ריג'נרון בהסכם ליצר עבורה את המוצר ולשווקו בשאר מדינות העולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר