תוך כפייה לחילול החג • צפו

כמו בעולם שלישי: "שוטרים חטפו עוברי אורח בגלל חזותם"

שוטרי מחוז ירושלים, שנמצאים מזה מספר שעות בפעילות מבצעית במרכז שכונת גאולה, עורכים גם מעצרים של עוברי אורח, בהם בני חו"ל שבאמצע יום-טוב שני, למרות שהם עם מסכות לפניהם (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אחד ממעצרי השווא (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשעות האחרונות מגבירים שוטרי מחוז ירושלים את הפעילות המבצעית במרכזי השכונות החרדיות בעיר, שנועדה לאכוף את 'צו בריאות העם' המחייב עטיית מסכות בשל מגפת הקורונה, אך בפועל נצפו כמה מעצרי שווא, תוך כפייה לחילול החג.

בכיכר השבת, שבמרכז שכונת גאולה, ארבו כוחות משטרה לעוברי אורח, ועצרו אותם ללא סיבה הנראית לעין, בהם גם חמישה תלמידי ישיבות בני חו"ל, השרויים בעיצומו של 'יום-טוב שני של גלויות'.

למרות שהללו נראו עוטים מסכה על פניהם כראוי, נשמע קצין המשטרה מסביר לשוטריו, בתיעוד שנחשף ב'כיכר השבת', את עילת אחד המעצרים, רגע לפני יישומו, במילים: "אני צריך עוד עצור".

במקרה אחר נשמע השוטר פוקד: "רגע, שלא יסע לשום מקום (השוטר שבניידת); מה עם ההוא שהיה בלי מסכה ולא לקחנו אותו?" - בעוד לא באמת היה אחד כזה במקום.

דבריו המפלילים לכאורה של קצין המשטרה

"למה לא לקחנו אותו? הנה הוא פה", המשיך הקצין, וחשף את כוונותיו במשפט ברור: "מי שיש פה - תעצרו!"; שוב - למרות חוסר בעילת עבירה כלשהי.

עדי ראייה אמרו ל'כיכר השבת', בעודם נדהמים: "זה בדיוק כמו במדינות בעולם השלישי. שוטרים חוטפים עוברי אורח תמימים, שלא עשו כלום, רק בגלל חזותם החיצונית".

תושב האזור מוסיף, בזעם בלתי מוסתר: "זו אכיפה בכאילו, שבאה לכסות על העדר אכיפה מול קהילות המפרות ביודעין את איסור ההתקהלות ומסכנות את כולנו פה, רק שאיתם המשטרה חוששת לפתוח חזית".

מדוברות המשטרה יצאה ההודעה הבאה, בהקשר לאירועים אלו: "בוצעה אכיפה של עטיית מסיכות במקביל לחלוקת מסיכות וההסברה שנערכה בקרב הציבור".

"בתוך כך, כוחות המשטרה נתקלו במספר מקרים בגידופים וקריאות נאצה ע"י קיצוניים, ובשעה זו ישנו קומץ שמתעמת עם השוטרים בצומת כיכר השבת תוך הבערת פחים במקום. השוטרים פועלים להשבת הסדר הציבורי במקום. במהלך הפעילות 5 חשודים שסירבו להזדהות עוכבו לחקירה".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר