פרסום ראשון

שיחה קשה בין מקלב לשר אוחנה: "השוטרים לא שולטים על עצמם"

סגן השר אורי מקלב, ערך הערב שיחה קשה עם השר לביטחון פנים והתלונן על האלימות המשטרתית המוגזמת בריכוזים החרדיים, "השוטרים לא שולטים בעצמם", אמר מקלב (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אוחנה ומקלב (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

שיחה קשה התנהלה בשעה האחרונה (ראשון) בין סגן השר אורי מקלב מיהדות התורה לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה זאת על רקע האלימות המשטרתית בריכוזים החרדים בשעות האחרונות. כך נודע ל'כיכר השבת'.

שורה של מקרי אלימות משטרית פורסמו וחלקם תועדו בשעות האחרונות בערים בני ברק, ירושלים וביתר. האלימות כלפי ילדים, נערים ואברכים מבוגרים, זאת בעוד במשטרה מצדיקים חלק מהמקרים בטענה לזריקת אבנים והתפרעות מצד אזרחים.

בשיחה עם אוחנה אמר מקלב כי "התחלואה אמנם גבוהה וחייבים לראות איך אוכפים את הסגר, אך אסור שתהיה ענישה קולקטיבית או סביבתית".

לדברי מקלב: "אנשים שלא קשורים למקרה - עוברי אורח, נענשים בגלל חוסר שליטה של פיקוד המשטרה במקום, אין שום תכלית לעימות עם הציבור, יש אין ספור דרכים לאכוף את התקנות מבלי להתעמת עם הציבור". אמר מקלב.

מקלב הוסיף כי "ישנם שוטרים אלימים שלא יודעים לשלוט על עצמם, וצריך לפעול ברגישות".

אוחנה מצדו השיב שיחדד את המסרים מול הפיקוד המשטרתי, והבטיח לעקוב מקרוב אחר הנעשה בריכוזים החרדים.

מוקדם יותר הערב, יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן מסר לאור התיעודים שפורסמו כי "ההתנהגות האלימה שראינו היום כלפי חרדים היא תעודת ביזיון למשטרה. אנשים שאמורים לשמור על החוק והסדר, מפירים כל נורמה ציבורית, פוגעים בחפים מכל עוול ומפעילים אלימות כלפי ילדים וחלשים. קורא לשר הבט”פ אוחנה לבער התנהגות זו מהמשטרה לאלתר".

ליצמן מסר עוד כי "לצד זאת יש לראות בחומרה אותם כלי תקשורת שהבעירו את המדינה, נגד התנהגות המשטרה כלפי המפגינים בגשרים ובבלפור בכדי להדהד את המחאה הפוליטית, נדם קולם מול נאקת החרדים שהוכו ללא רחם".

כמו"כ בעקבות התיעודים הקשים של אלימות שוטרים בריכוזים החרדים, שוחח יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר עם הפיקוד הבכיר במשטרה ועם ניצב בדימוס אריק יקואל ראש צוות הייעוץ למגזר החרדי, ודרש את התערבותם המהירה לשינוי ההתנהלות מצד השוטרים בשטח.

בתגובה לכאוס ולאלימות המשטרתית ברחובות הערים החרדיות קורא יו''ר סיעת יהדות התורה ח''כ יצחק פינדרוס למנות בדחיפות מפכ''ל קבוע שיגיע מחוץ לשורות המשטרה

''צמרת הפיקוד של משטרת ישראל שכחה כי מולם נצבים אזרחים שווי זכויות ולא אויבים. במקום לפעול בשום שכל ובאיזון באכיפת תקנות הקורונה, פעלו היום השוטרים באלימות משולחת רסן, תוצאה של הסתה תקשורתית וריקבון מוסרי בצמרת הפיקוד המשטרתי.

''יש למשטרה שלל דרכים לאכוף את התקנות, אבל היא בחרה בדרך הקלה - לשלוח פלוגות לרחובות הערים החרדיות כדי להראות נוכחות. לא אכיפת התקנות עניינה את הקצינים החתומים על ההוראה, אלא הדיפת טענות התקשורת על העדר נוכחות בערים החרדיות.

''אם קציני משטרת ישראל שכחו את ערכיה הבסיסים של המשטרה - שירות והגנה, אין פתרון אחר מלבד מינוי מפכ''ל קבוע שיגיע מחוץ לשורות המשטרה, מארגון עם ממשק אזרחי. אחד שיידע שבצד השני יש אזרחים שווי זכויות ולא אויבים''.

יו"ר ש״ס השר דרעי שוחח עם מ"מ מפכ״ל המשטרה מוטי כהן והתריע בפניו כי ההתנהגות הקשה של השוטרים בכל הריכוזים החרדים, ייגרמו לאווירה קשה ולפגיעה בשמירת ההנחיות בתוך ציבור שרובו המוחלט שומר על כל ההנחיות וההוראות.

השר דרעי עדכן את מ"מ המפכ״ל כי עד כניסת הכוחות לרחובות הריכוזים החרדים, היה שקט מוחלט ושמירה מלאה של כל ההנחיות. מר כהן התחייב בפני השר דרעי כי הוא יבדוק את הנושא לעומק ויפעל להוריד את ההנחיות לשטח.

חה"כ אוריאל בוסו שוחח הערב עם ניצב קובי שבתאי מפקד מג"ב, וביקש ממפקד מג"ב שמגיעים לזירה של המגזר החרדי להגיע קשובים, תיעודים של ילדים מובלים ומבהולים סביב שרשרת שוטרים, זה תיעודים שמייצרים משבר שהחזרה ממנו תהיה ארוכה אם בכלל, השניים סיכמו לבדוק אופציות נוספות בהנחיות באירועים הבאים ולהימנע מהגעה וחיכוכים מיותרים, ולהגיע יחד לזירה עצמה לבחון את האלימות ואת רענון הנהלים לפקודים בשטח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר