וַיְהִי בִּנְסֹעַ

מסע הלווית כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל • שידור חוזר

המונים השתתפו בהלווית כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל, שנפטר הלילה, כחודשיים לאחר שנדבק בנגיף, והוא בן 64 בלבד • מסע הלוויה מביהמ"ד ועד הקבורה • צפו בשידור חוזר (ארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז בתשרי תשפ"א | 05.10.20
כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל (צילום תמונה: יוסי לוי • צילום הלוויה: שיא לייב)

צילום: שיא לייב

המונים משתתפים בשעה זו (שני) במסע הלוויתו של כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל, שנפטר הלילה בגיל 64 בלבד, כחודשיים לאחר שנדבק בנגיף ה'קורונה'.

מסע הלוויה יוצא מבית מדרשו ברובע ג' באשדוד בדרכה לחלקת פיטסבורג, בבית העלמין באשדוד.

בהודעה מטעם חצר פיטסבורג נמסר כי "היות והלוויה תתקיים במתכונת הוראות הבריאות, נשים אינן משתתפות כלל", עוד נמסר כי מסע הלוויה יעבור בערך בשעה 2 ברחוב חנה סנש וכיכר יש חסד, הפלמ"ח כיכר אלתא, שמעון בן שטח, רובע ז' לכיוון בית העלמין.

המשטרה נערכה גם היא בכוחות גדולים לקראת מסע הלוויה וקראה למשתתפים, "להישמע להוראות השוטרים, לשמור על הסדר הציבורי וכן להקפיד על קיום הנחיות משרד הבריאות לעניין נגיף הקורונה במלואן - עטיית מסכות כל העת, איסור התקהלויות ושמירה על מרחק שני מטרים איש מרעהו".

החל מהשעה 12:00 ועד תום הלוויה, נסגר לתנועת כלי רכב רחוב משה סנה באשדוד. בנוסף יוצבו חסימות בכניסות לאשדוד מכביש 4 וכביש 41 וציבור משתמשי הדרך ייבדק עפ"י תקנות התקש"ח.

האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל, רבי מרדכי יששכר בער לייפער זצ"ל, הקפיד עד מאוד על כללי הזהירות מפני הנגיף המסוכן, והיה ממתפלל בביתו, בחדר קטן, כאשר בחצר הבניין התאספו מניין מתפללים והרבי היה מצטרף דרך החלון.

באחת הפעמים כאשר יצא האדמו"ר לבית הכנסת, שהו כנראה במקום שני חסידים חולים, שהדביקו את האדמו"ר. מיד, הוא נכנס לבידוד, אך מצבו הידרדר ולפני כחודשיים הוא אושפז בבית החולים 'לניאדו', ורבים נשאו תפילה לרפואתו.

זמן לא רב לאחר מכן החלה הידרדרות משמעותית במצבו של האדמו"ר, והרופאים נאלצו להרדימו ולהנשימו, ומאז חלו עליות וירידות במצבו הרפואי, כאשר מכל עבר נישאות תחינות לישועתו, עד שהלילה השיב את נשמתו ליוצרה.

במסע ההלווויה הספיד הרב גרוס מרבני קהילת חסידי גור באשדוד שאמר בכאב על הרבי "היית ידיד אישי של כל אחד ואחד. העמדת תלמידים הרבה, והיית פרי עץ הדר שהסתלק מאיתנו בחטף. אני זוכר שהספדת את אביך זצ"ל וציינת שהוא זה שהםיח את השממה בעיר אשדוד, ואני רוצה לומר שאתה היית זה שהמשכת את דרכו והקמת ישיבה מצליחה בעיר אשדוד"

בנו של הרבי הרה"צ רבי יעקב הספיד אף הוא בכאב ואמר כי "לא חלמנו שבסוכות תשפ"א נעמוד כולנו במצב כזה. אבא היית הלב של כל אחד מאיתנו. השתפכות הנפש שלך בתפילות ולכל בחור וילד באשר הוא. אני זוכר שדיברתי איתך אבא בעניין מסויים לפני כמה חודשים ולפתע פרצת בבכי ואמרת שכואב לך שיש בחור מסויים שאין לו טעם בתפילה. אנחנו המומים וכואבים על שהלכת. מי יחזק אותנו? מי יגיד לנו מילה טובה?

לא איבדנו רק רבי, אלא איבדנו בעיקר אבא, אמר בנו בכאב.

יצויין כי בהלוויה משתתפים האדמו"רים מנדבורנה, מעליץ, טאלנא, שידלובצא והמשפיע הרה"צ רבי מיילך בידרמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר