"ההחלטה - אנטישמית"

ההפגנות בבורו פארק: אש, ריקודים סוערים - ודגלי טראמפ

החרדים בניו יורק זועמים על החלטת מושל העיר וראש העיר להטיל הגבלות על אזורי מגוריהם - ויצאו שוב להפגנות • דיווח מטריד: חרדים לא הוכנסו למקומות בילוי • בהפגנה נופפו בדגלי טראמפ (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

לילה שני ברציפות, יצאו מאות חרדים להפגין בשכונת ברוקלין, במחאה על החלטת מושל העיר, אנדרו קואומו, להטיל עליהם הגבלות כחלק מהמלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה.

המפגינים זועמים על ההחלטה להגביל את בתי הכנסת וטוענים כי מדובר בצעד אנטישמי. לטענתם, הוא מכוון באופן בלתי הוגן כלפי החברה החרדית.

מרבית הזמן, המחאה הייתה רגועה, כאשר במקום השמיעו שירי חג, ורבים רקדו במעגלים רחבים, זכר לשמחת בית השואבה.

רבים מהמפגינים נופפו בדגלי טראמפ, הקוראים להצביע עבור הנשיא הרפובליקני בבחירות המתקרבות, וזאת לאחר ציוץ התמיכהשל הנשיא בחרדים והמחאה שלו במושל העיר.

בשולי המחאה, שברובה הייתה רגועה, אירוע אלים כאשר מפגינים תקפו את העיתונאי החרדי, ג’ייקוב קורנבלו, בשל קריאתו לשמור על ההנחיות ולמנוע הדבקה בנגיף הקורונה.

קורנבלו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "פשוט הותקפתי באכזריות, נפגעתי בראשי ונבעטו בי על ידי קהל זועם של מאות מחברי הקהילה של מחאת בורו פארק - תוך שהוא צועק עלי "נאצי" ו"היטלר".

לדבריו: "ניצלתי על ידי שוטרים הרואיים וכמה מחברי הקהילה. אני בטוח עכשיו. אני רוצה להודות לאנשים שנקלעו לפגיעה - ואולי נפצעו - כדי להגן עלי. אני מגיש כתב אישום נגד שי טישלר בגין הסתה ותקיפה פיזית ואבקש להגיש כתב אישום נגד כל אדם שפגע בי".

בתוך כך, בניו יורק מדווחים חרדים כי סירבו להיכנס למקומות בילוי, בהם מתחם של משחקי באולינג, לשם ביקשו להיכנס עם ילדיהם לשחק במהלך ימי חול המועד.

הם סיפרו כי הסיבה שנאמרה להם מפורשות היא כי הם מפיצי קורונה, וכעת הם מאשימים את מושל ניו יורק המתמקד בקהילה החרדית, ובכך גורר לאירועים אנטישמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר