מתקפה חריפה

ראש הישיבה הליטאי: "קורא למשטרה לתת 'פי 10' מכות"

אלימות המשטרה ברחובות הציבור החרדי מעוררת סערה במגזר - אך הגאון רבי אברהם קירשנבוים, מראש ישיבת 'נחלת הלויים' בעד ואמר כי בשם "שעת השמד" רבנים מזלזלים בחיי אדם (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
שוטרים וחרדים. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אלימות המשטרה בימים האחרונים במספר אזורים חרדים מעוררת סערה פנימית במגזר החרדי, אלא שבעוד העיסוק העיקרי הפך להיות סביב אלימות המשטרה, נשכחה מעט החובה להישמר ולהתריע מפני הפרת הנחיות שעלולה לעלות בחיי אדם.

הגאון רבי אברהם קירשנבוים, מראשי ישיבת 'נחלת הלוויים' בחיפה, יצא למתקפה חריפה נגד רבנים ומנהיגים רוחניים שבשם "הוואי רוחני" ו"שעת שמד", קוראים להפר הנחיות בריאותיות.

בהקלטה הנחשפת ב'כיכר השבת', ראש הישיבה החריף את ההתבטאות וקרא לשוטרים להרביץ פי 10 מכות לאלו המזלזלים בריש גלי בהנחיות הבריאות.

את דבריו שנאמרו בפני חולי הקורונה המאושפזים בישיבת חברון, באירוע שאורגן על ידי 'איחוד בני הישיבות' בראשות הרב יהודה ויספיש. ובוצע על ידי יו"ר לב שומע הרב אליאב מילר, פתח הגר"א קירשנבוים ואמר: "אני אומר, אם שוטרים נותנים מכות אני מבקש מהם שייתנו פי עשר. מעל במה זו אני קורא למשטרת ישראל שיתנו פי עשר יותר מכות. זה ביזיון וחילול ה'.

"אם אתם רוצים שתלמידי חכמים הם הדוגמא שלכם בחיים איך אתם בוחרים תלמיד חכם? מי שהעיתון מחליט לקרוא לו הגאון או הגאון הגדול? עכשיו כל בחור שיושב כאן יכול לדעת מי הוא בר סמכא ומי לא בר סמכא בין התלמידי חכמים. אני אומר את זה בלא שום פחד".

הרב קירשנבוים הבהיר, כי לא רק החסידים שמפירים את ההנחיות ואמר, כי "יש אנשים שכל היהדות זה 'הווי' וקשה לוותר על הווי זה לא קשור להלכה. שלא יגידו 'שעת השמד', זה טיפשות. זה טיפשות וזלזול בחיי אדם וחילול ה'".

"אני רוצה לשאול את הראש ישיבה", המשיך הגר"א, "כתוב שעל חילול ה' תשובה אינה מכפרת, ייסורים לא מכפרים רק יום המוות מכפר. מה קורה למי שהמוות שלו עצמו הוא חילול ה', כי הוא לא שמר הוא נדבק? יש אנשים, גם תלמידי חכמים, שהמוות הוא חילול ה'. מספרים שהוא שמר. הוא לא שמר, הוא זלזל".

"התורה אומרת שמי שלא שומר חייב כרת. לא נעים לי לקטרג. מי שמת תוך חילול ה', אני לא בטוח שיום המיתה מכפר עליו. יש לכם בחורים הזדמנות לכל החיים שלכם לזכור מי הוסמך בכלל ישראל, מי בר סמכא לעניינים חשובים. יכול להיות, אתם יכולים לדעת מי בכלל ישראל אנשים עם כתפיים שלא מפחדים, זה לא קשור לציונות".

"המצב הוא מצב מבולבל. מי שלא מבולבל היום אין לו שכל ישר כי המצב הוא מבולבל. הנתונים הם מבולבלים. אתה יכול לראות על אנשים מי יש לו אחריות, מי יודע מה זה פיקוח נפש. אני לא אומר שיש קו אחיד. וודאי שיש גישות שונות ויש עיגולי פינות גם בתוך מי שנקרא בר סמכא, אבל ישנם לא מעט אנשים ששמים פס, מזלזלים, הופכים את זה לספורט נגד המשטרה. זה ילדים קטנים".

לסיום, מחה ראש הישיבה בחריפות נגד הרבנים שלא מוחים בתלמידיהם האלימים ואמר: "אם רבותיהם לא מוחים בהם, הרבנים האלה אינם בעלי סמכא. אני לא באתי בתור בר סמכא, אלא לעורר אתכם לחשוב. בשבילי זאת הזדמנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר