אלימות המשטרה נגד החרדים

יוסף בן ה-12 משחזר: 'הוא דחף אותי, ודפק לי משהו בפנים'

"אני רק רוצה לשאול את השוטר שדחף אותי: 'למה עשית לי את זה? למה?'", כך תוהה יוסף שמחי, בן ה-12, שנקלע להפגנה וחטף מהקצין הבכיר; עו"ד בן גביר: "דם החרדים - הפך להיות הפקר" (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
יוסף שמחי, הבוקר - לצד רגעי האלימות שחווה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת; מוטי קסטל, ערוץ 20)

יוסף שמחי, בן ה-12 הוא הנער הצעיר שמפקד תחנת 'לב הבירה', שימי מרציאנו, השליך אותו בחוזקה על קיר אבנים ולאחר מכן סטר לו, במהלך הפגנה בשכונת מאה שערים בירושלים.

כעת, בשיחה מיוחדת עם 'כיכר השבת', הוא משחזר את שאירע: "הלכתי ברחוב, הגעתי למאה שערים, לא ידעתי מה יש שם, חשבתי שזו סתם התקהלות בגלל החג, הייתי בדרך לבית, פתאום כולם התחילו לרוץ - לא הבנתי מה קורה, אז התחלתי לברוח כמו כולם".

"הוא (מפקד המשטרה. ח"ג) התחיל לרוץ אחרי, לא הבנתי מה הוא רוצה ממני, רצתי לצד של המדרכה, הוא דחף אותי עם 2 ידיים חזק על הגדר, הראש והכתף שלי פגעו בגדר, ואז הוא דפק לי משהו בפנים", משחזר יוסף בכאב.

הרגע בו מרציאנו דוחף ומכה את יוסף (צילום: מוטי קסטל, ערוץ 20)

"אני לא מבין למה הוא עשה לי את זה", אומר יוסף, וממשיך לספר: "ואז הוא אמר לאחד השוטרים שיקח אותי לניידת, השוטר לקח אותי והתחיל לשאול אותי, 'מי אני' ו'בן כמה אני', עניתי לו את כל הפרטים שלי. הם הכניסו אותי לניידת, אחרי דקה שאני בניידת, הגיעו שוטרי מג"ב והוציאו אותי לבחוץ. אחרי דקה, הגיע שוטר ואמר לי: 'יאללה לך'".

יוסף בן ה-12 מוסיף ואומר: "אני לא מכיר את השוטר שדחף אותי אבל אני רוצה רק לשאול אותו: 'למה עשית לי את זה? למה?', אני פעם ראשונה בהפגנה, זה פעם ראשונה שזה קורה לי. זה לא נעים לי, כואב לי עד עכשיו ביד, בכתף ובראש, הסטירה היתה חזקה".

"נקלעתי לשם בטעות, אני לא הולך להפגנות אף פעם", הוא שב ומדגיש, ועדיין מתקשה להבין כיצד נקלע לסיטואציה הקשה ומדוע חטף בצורה כזו, מידיו של השוטר הבכיר.

יוסף שמחי, הבוקר

פרקליטו של הנער, עו"ד איתמר בן גביר, אומר ל'כיכר השבת' כי "אין ספק שדמו של הציבור החרדי הפך להיות הפקר, והעובדה שאדון מרציאנו עדיין ממשיך בתפקידו כקצין תחנת לב הבירה מלמדת על אוזלת יד גם של הפוליטיקאים החרדים וגם של כל מערכת המשפט, שלא מסוגלת להפנים שאדם כזה לא ראוי להיות קצין.

"לא יכול להיות שמי שתוקף ומרביץ לילד - ימשיך יום למחרת בבוקר להיות באותן הפגנות, וצריך להבין שההתנהלות של מרציאנו זה אור ירוק לאלימות, לביריונות. צריך להשעות את מרציאנו או לכל הפחות להעביר אותו מתפקידו, אסור לו לחזור לשטח".

עו"ד איתמר בן גביר (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה למקרה כי "מדובר בתיעוד חלקי שאינו מציג את ההתרחשות במלואה. שניות קודם לכן הושלכו אבנים לעבר כוחות המשטרה שפעלו במקום להשבת הסדר הציבורי נגד עשרות מפרי סדר שיידו אבנים וגרמו נזק רב לרכוש, לרכבי אזרחים וניידות.

"מספר שניות אחרי שהושלכה אבן לעבר השוטרים, הצעיר ואחרים נמלטו מהשוטרים שרדפו אחריהם במטרה לעוצרם. אנו רואים בחומרה כל הפרת סדר באשר היא, במיוחד כאשר מדובר בהשלכת אבנים לעבר כוחות המשטרה ואזרחים, ונמשיך לפעול נגד אותם פורעי חוק באשר הם".

יוסף שמחי, הבוקר

ביום שלישי נחקר מרציאנו במחלקה לחקירות שוטרים בחשד לתקיפה ושימוש שלא כדין בכוח. במקביל, ‏חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים הגיעו לראות את המקום בו תועד מרציאנו משליך את הנער על הקיר. בנוסף, הצלם שצילם את התיעוד גם זומן למסור עדות במח"ש.

עוה"ד דב גלעד כהן ממשרד ברטל-כהן, מסר לאחר החקירה במח"ש כי "מפקד תחנת לב הבירה, נצ"מ שימי מרציאנו, זומן למחלקה לחקירות שוטרים ומסר את גירסתו לאירועים עליהם נשאל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר