בניגוד להנחיות

בכיר במשטרה הוקלט מציע דיל ל'הפלג'

הקלטה שנחשפה הערב מלמדת על דיל שמציע מפקד משטרת מודיעין עילית לאיש הפלג הירושלמי, לפיו, המתפללים יתפנו מבית הכנסת עם בוא השוטרים וישובו לאחר מכן (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המהומות מפינוי בית הכנסת במודיעין עילית (צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה טוענים כל העת כי לא היו כל סיכומים עם חסידויות ופלגים בציבור החרדי בנוגע להעלמת עין של המשטרה מהפרת ההנחיות, אך שוב מלבד המציאות שמוכיחה כי כך היה מתפרסמת הערב (חמישי) גם הקלטה של שיחה בין מפקד תחנת מודיעין עילית רב פקד צחי חלפון לבין אדם מהפלג הירושלמי שחושפת כי אכן הייתה הסכמה כי המשטרה לא תאכוף את הפרת ההנחיות בבית הכנסת של הפלג וכי אף הוצע להם 'דיל' מוסדר בנושא.

בהקלטה שפורסמה בחדשות 12, מתועד ניסיון של המשטרה להציע "דיל חשאי" לאנשי הפלג הירושלמי לפיו במידה ותגיע המשטרה הם יצאו מבית הכנסת ויתפזרו לכמה דקות ולאחר צאת המשטרה יחזרו לנהוג כרצונם, .

נוסח ההקלטה:

מפקד התחנה: "אין לי שום דבר נגד אף אחד, זה לא מעניין אותי, אתם חייבים להבין את זה. אני, אין לי רשימה לא של בתי כנסת של 'הפלג', לא של חסידות כזאת או אחרת, לא של אף אחד. יותר מזה, אתה יודע מה? בוא, בינינו, אנחנו מדברים ישר?"

איש הפלג: "כן".

מפקד התחנה: "אתם יודעים שאני לא נכנס לחפש כאן אף בית כנסת. אתם יודעים שלא נכנסתי עם ניידות ביום כיפור... אתם יודעים שאתמול לא נכנסתי לכאן.."

איש הפלג: "כן היו פה ניידות ביום כיפור".

מפקד התחנה: "רגע, אתה יודע מתי היה כאן? כשהתקשרו אלינו. אתמול ב-3 מישהו התקשר"

איש הפלג: "בשבת מישהו התקשר?"

מפקד התחנה: "אתמול, בשבת, אנשים התקשרו..."

איש הפלג: "השם ישמור ויציל"

מפקד התחנה: "תקשיב, אני ממש לא מחפש אתכם, זה לא מעניין אותי. אבל אני חייב להסביר לך. ברגע שנפתח אצלי אירוע כשאזרח התקשר, אני חייב לשלוח ניידת. עכשיו, מה אני בא להגיד לך? הגיעה ניידת? בוא, אין בעיה, אתם לא רוצים להקשיב לשוטר? לא רוצים לשתף פעולה? זה בסדר, אני לא ביקשתי את זה. אני רק מבקש - שכשמגיע שוטר תצאו החוצה,"

איש הפלג: "זה לא יקרה".

מפקד התחנה: תקשיב רגע...

איש הפלג: הציבור לא ייתן את זה

מפקד התחנה: "תקשיב, כאן זה כבר קרה!"

איש הפלג: לא, זה לא קרה...

מפקד התחנה: "הרוב יצאו, נשארו שם שני אנשים"

איש הפלג: כמה ילדים היו פה..

מפקד התחנה: "עכשיו, מה קורה במקרה כזה? תראה כמה אנשים באו, כמה אנשים מסכנים את עצמם, זה לא יילך. אני מבטיח לך, מה? באמת, יש לך מילה שם? יש לך מילה בפלג?

איש הפלג: יש לי השפעה.

מפקד התחנה: "אני אומר לך..."

איש הפלג: אבל לרבנים גם יש מילה, והרבנים אמרו למסור נפש ולא לצאת מבית הכנסת.

מפקד התחנה: "איפה? איפה זה כתוב? כל הרבנים, אפילו הרב... תקשיב, אתם לא מקשיבים לרב קניבסקי, יש לכם את הרבנים שלכם".

איש הפלג: נכון! אתה רואה, הוא נדבק, הוא חולה...

מפקד התחנה: "יש לכם את הרבנים שלכם. אבל גם כאן, אי אפשר לעשות כל הזמן מה שאתם רוצים. בואו, תקשיבו, בכוח זה לא יילך, הרי מה יקרה? אנחנו נבוא, לא יקשיבו לשוטר.. אגב, זה היה נגמר בשנייה בלי דוחות ובלי שום דבר. עוד דקה השוטר היה הולך. ברגע שהקשיבו לשוטר, ברגע, בשנייה שהקשיבו לשוטר, ההנחיה.. ברגע שהתפזרו, אנחנו לא מתעסקים עם הבית כנסת. תעשה אחרי זה.. תבין בין המילים מה אני אומר לך..."

איש הפלג: אני מבין טוב מאוד מה אתה אומר לי.

מפקד התחנה: "יופי!"

איש הפלג: אני מסביר לך שהרבנים שלנו אמרו בצורה מפורשת...".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל עומדת ביחד עם כלל אזרחי ישראל בראש המאבק למניעת התפשטות נגיף הקורונה שכידוע לכל מפיל חללים רבים. כחלק מהמאבק המשותף עוסקת המשטרה בהסברה ובשיח מתמיד עם כלל הקהילות השונות ברחבי הארץ. לצערנו, למרות זאת ישנם כאלה שמזלזלים בהוראות מצילות חיים ועושים דין לעצמם תוך סיכון חייהם וחיי אחרים.

משטרת ישראל כגוף אכיפה פועלת כדי למנוע זאת. אולם למרות הצורך הברור לשמור על הכללים המשטרה נדרשת מדי פעם לפעול ולאכוף ויש מי שהדבר לצנינים בעיניו. אנו קוראים לציבור שאינו שומר על הכללים לחשוב שנית על כך ולהציל את עצמו ואת האחרים. נוכחות השוטרים היא עובדה מוגמרת בכל מקום ובכל ישוב ושכונה. הנוכחות הזו היא למען הציבור וכך תימשך.

באשר לטענה על אישור קיומן של תפילות בבתי הכנסת, אנו מבהירים כי פיקוד התחנה מקיים שיח קבוע עם מגוון הקהילות בעיר במטרה להסביר להם את הצורך בשמירה על הוראות הבריאות. ביומיים האחרונים התקיימו שיחות מפורשות עם רבני הקהילות השונות והובהרה להם שוב התקנה האוסרת התקהלות בבתי כנסת, וכי כל התפילות דינן בימים אלו להיעשות במרחב הציבורי ובהתאם לכללים הידועים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר