אמירה מטלטלת

ראש הישיבה: 'האדמו"ר מפיטסבורג נרצח על ידי בני עוולה'

בשיחה בפני בחורי ישיבות במלונית קורונה, הסביר ראש הישיבה הגר"י לנדא כי הנגיף גובה קורבנות רוחניים - כך שזה פיקוח נפש מול פיקוח נפש, תקף את המזלזלים והבין את... המשטרה • צפו (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום וידאו: האיחוד - איחוד בני הישיבות הארצי; תמונת האדמו"ר, צילום יוסי לוי)

אלימות המשטרה במהלך ימי חג הסוכות, בעיקר באזורים החרדים, עוררה סערה פנימית במגזר החרדי. אלא שבעוד העיסוק העיקרי הפך להיות סביב אלימות המשטרה, נשכחה מעט החובה להישמר ולהתריע מפני הפרת הנחיות שעלולה לעלות בחיי אדם.

הגאון רבי ישראל לנדא, ראש ישיבת 'היכל יצחק', ומבכירי ראשי הישיבות הליטאיות, יצא למתקפה חריפה נגד הזלזול בהנחיות ונגד מפרי הסדר הציבורי בהתנהלות אלימה והתחככות מול המשטרה. ראש הישיבה התייחס לתיעוד שפורסם ב'כיכר השבת' בו נראה שוטר מעיף דלי על ראשו של ילד והתבטא כי "השוטר היה צריך להיות מלאך בשביל לא לזרוק את הדלי על הנער".

את הדברים אמר ראש הישיבה הרב לנדא בפאנל ראשי ישיבות שנערך לכאלף בחורי ישיבות מאומתים לקורונה במלונית של ישיבת חברון, על ידי 'איחוד בני הישיבות' בראשות הרב יהודה ויספיש, ובוצע על ידי יו"ר 'לב שומע' הרב אליאב מילר.

את דבריו שהגיעו לידי 'כיכר השבת' פתח ואמר: "לא יכול להיות שיבוא מישהו קנאי ככל שיהיה ויגיד אני לא מכיר בחוקי המדינה. בסופו של דבר בציבור חייבים להיות כללים אחידים, מישהו חייב לקבוע את הכללים וצריך ליישר אתו קו".

ראש הישיבה סיפר כי הקורונה גבתה קורבנות רוחניים ואמר כי "במהלך המגיפה זה הגיע למצב שבו הייתה הרגשה שעולם התורה נשכח. יש שיקולים שלנו שהם (הממשלה ומשרד הבריאות. א"ר) לא מבינים. יש כאן שאלה חמורה של פיקוח נפש מול פיקוח נפש. הקורונה היא פיקוח נפש אמיתי, אבל בת ישראל שברחה לשמד מחללים שבת כדי להחזיר אותה".

שמחת בית השואבה במלונית הקורונה ב'חברון' (צילום: יהודה רוזן)

לאחר מכן התייחס ראש הישיבה להתייחסות של המשטרה למגזר החרדי ואמר: "בנושא של המשטרה והמכות יש כאן בעיניים שלי הפקרות מזעזעת של התקשורת החרדית שמלבה את היצרים, מטיחה האשמות במקום שלא צריך, וגרמה באופן ישיר להרס ולחורבן בציבור שלנו היום. חוסר ציות, חוסר אחריות, העובדה שאנשים מתים בגלל שאנשים מזלזלים בהוראות".

לדברי הגר"י לנדא, "כששוטר רואה התקהלות מתנפלים עליו, הרי זה חוסר ציות לכללים. תמיד אפשר למצוא סיפור ששוטר נתן מכות לילד. ששוטר רואה התקהלות ומתנפלים עליו וזורקים עליו חפצים, הוא בא לסגור בית כנסת שצריך להיסגר על פי חוק ועל פי דעת תורה, ובכל זאת תוקפים אותו בצרחות וקללות. הוא צריך להיות מלאך כדי לא לזרוק דלי על ילד".

עוד הוסיף הרב לנדא: "האדמו"ר מפיטסבורג נפטר לפני שבוע, הנוסח הנכון שהיה צריך לכתוב: 'האדמו"ר מפיטסבורג נרצח על ידי בני עוולה', מי שמלבה את הפרת ההנחיות, זה אלו שעושים את כל הרעש סביב אותם שוטרים בודדים שמנסים בסך הכל להציל את החיים שלנו זה דבר לא נורמלי".

לסיום, סיפר הרב לנדא: "לפני יומיים לא התפללתי מעריב במניין, כי הגעתי לבית כנסת של ציבור ליטאי והיו 15 איש בלי מסכה. אני עברתי קורונה ואני לא מפחד. לא הייתי מסוגל להתפלל שם, קמתי והלכתי. זה מצב מזעזע. אנו עוסקים בכמה שוטרים סוררים שנתנו מכות. הבעיה זה ההפקרות שמביאה אותם לזה. הציבור כולו צריך לעשות חשבון נפש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר