פרסום ראשון

גדולי ישראל בהוראה אחידה: להמתין עם פתיחת הת"תים

על אף רצונו של מרן הגר"ח קנייבסקי, להורות על פתיחת מוסדות החינוך, בעקבות היוזמה של לתאם את מהלך פתיחת המוסדות מול הרשויות, הגר"ח החליט להמתין עוד (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מרן הגר"ח קנייבסקי, ביקש היום (ראשון), מבני ביתו להורות למנהלי תלמודי התורה על פתיחת הלימודים - החל משבוע הבא, אך לאחר שאישי ציבור פנו אל הגר"ח, נעתר מרן להמתין עם פתיחת מוסדות הלימוד.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, דעתו דומה לדעת הגר"ח - לפתוח את המוסדות כמה שיותר מהר, אך רה"י סבור, כי יש לעשות זאת במתווה מסודר מול הרשויות.

סגירת ת"ת חרדי בגבעת זאב - לפני כחודש וחצי (עינת אמיר, דוברת המועצה המקומית גבעת זאב)

לאחר ההוראה שיצאה מביתו של מרן הגר"ח, כי יש לפתוח את הלימודים כמה שיותר מהר, פנו אל מרן, מספר גורמים בכירים, כדי לשכנעו להמתים עם ההוראה - עד שיגיעו להבנות מול הרשויות.

מוקדם יותר הערב, דווח ב'כיכר השבת', כי מרן הגר"ח דרש ממיטת חוליו לפתוח את מוסדות הלימוד, כמה שיותר מהר, גם במידה והרשויות לא יסכימו, אך לעת עתה, דעתו של הגרי"ג התקבלה, ומוסדות החינוך הנשמעים להוראות גדולי ישראל, לא ייפתחו את הלימודים.

יצוין, כי גורם חרדי בכיר אמר ליקי אדמקר ב'וואלה': "ההתייעצויות הן בעיקר בקרב מנהלי מוסדות המזוהים עם הזרם הליטאי, והן נעשות מול הרבנים, מומחים רפואיים וגורמי מקצוע אך לא מול הממסד הרשמי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר