סערה בבורו פארק

לאחר תקיפת העיתונאי; שדרן חרדי נעצר, התושבים מוחים

העשי טישלר, שדרן ופעיל חרדי בבורו פארק, נעצר על-ידי המשטרה, מיד עם צאת החג השני, בחשד למעורבות בתקיפת העיתונאי ג’ייקוב קורנבלו; במהלך החג, בתי כנסת נקנסו באלפי דולרים (חדשות)

המעצר של טישלר (צילום: לפי סעיף 27א')

העשי טישלר, שדרן רדיו ופעיל חרדי בבורו פארק, נעצר אמש (ראשון) על-ידי המשטרה המקומית, מיד עם צאת החג השני.

במשטרת ניו יורק אמרו כי הוא נעצר בגין חשד למעורבות בתקיפת העיתונאי החרדי, ג’ייקוב קורנבלו, שקרא לשמור על ההנחיות ולמנוע הדבקה והפצה של נגיף הקורונה, כאשר לפי החשד טישלר הסית את הקהל לתקוף את העיתונאי ולכן נעצר.

מנגד, מרבית התושבים החרדים סבורים מדובר במעצר אנטישמי, שכן לדבריהם עד כה לא נעצרו בניו יורק פעילי ההפגנות השחורות - למרות האלימות והנזק הגדול שעשו, ואילו במקרה הזה, כשמדובר ביהודי חרדי, המשטרה מיהרה לעוצרו.

בערב שמחת תורה העלה טישלר סרטון בו הודיע כי ייעצר ביום שני בחשד להסתה להתפרעות, ואמר כי קורנבלו הוא אדם נורא, אך המשטרה מיהרה לעוצרו מיד במוצאי החג.

הסרטון של העשי טישלר

הרשתות החברתיות החרדיות סוערות בגין המעצר ובבורו פארק התארגנו הפגנות מקומיות, בראשות פוליטיקאים, נגד המעצר.

בהפגנות, מביעים התושבים החרדים גם מחאה נגד מדיניות הקורונה של מושל מדינת ניו יורק אנדרו קומו וראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו.

בתוך כך, במהלך החג, חמישה בתי כנסת בבורו פארק קיבלו כל אחד קנס של 15 אלף דולרים, בגין התקהלות. יחד עם זאת, בתי הכנסת לא נסגרו מאחר ולרשות המקומית אין סמכות לסגור אותם.

בין בתי הכנסת שנקנסו: בית המדרש של חסידות באבוב-45, שם שהו במהלך החג כ-300 מתפללים, בעוד התקנות מאפשרות רק לעשרה מתפללים לשהות בבית הכנסת.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', יעקב קורנבלו, עיתונאי חרדי מבורו פארק, הותקף במהלך הפגנה. בראיון שהעניק לרשת CNN לפני כניסת החג הוא טען שהותקף כשהגיע לדווח מההפגנה, ואף קראו לו נאצי.

(צילום: לפי סעיף 27א')

חלק מהתושבים שתומכים בטישלר רואים בקורנבלו "מויסר", שמדווח נגד מה שקורה בשכונה בה הוא מתגורר. בגין כך הוא קיבל לא מעט הודעות נאצה מתושבים חרדיים.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', עשרות מפגינים בבורו פארק שבארה"ב תקפו ביום חמישי את העיתונאי החרדי, ג’ייקוב קורנבלו. "פשוט הותקפתי באכזריות, נפגעתי בראשי ונבעטו בי על ידי קהל זועם של מאות מחברי הקהילה של מחאת בורו פארק - תוך שהם צועקים עלי 'נאצי' ו'היטלר'", סיפר קורנבלו.

לדבריו: "ניצלתי על ידי שוטרים הרואיים וכמה מחברי הקהילה. אני בטוח עכשיו. אני רוצה להודות לאנשים שנקלעו למהומה - ואולי נפצעו - כדי להגן עלי. אני מגיש כתב אישום נגד שי טישלר בגין הסתה ותקיפה פיזית ואבקש להגיש כתב אישום נגד כל אדם שפגע בי".

במהלך חול המועד סוכות המונים יצאו להפגין בבורו פארק נגד החלטת המושל וראש היעיר להגביל את מספר המתפללים בבתי הכנסת, בשל התפרצות הגל השני של נגיף הקורונה.

סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007•

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר