פונה ללב השופטים

אלמנתו של הרב שי אוחיון: "בתורה כתוב עין תחת עין"

"בראשי עוברת המחשבה", חושפת סיון אוחיון במכתבה הנוקב לבג"ץ: "אם היה נהרס ביתו של המחבל שרצח את החייל עמית בן יגאל הי"ד, יש סיכויים רבים מאוד שהרוצח של בעלי הי"ד היה חושב פעמיים" (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
סיון ובעלה הרב שי אוחיון הי"ד (צילום משפחתי)

שופטי בית המשפט העליון קיבלו מכתב מרגש ונוגע ללב מסיון אוחיון, אלמנתו של הרב שי שנרצח בפיגוע הדקירה בפתח תקווה, לקראת הדיון שיערכו היום (שני) בעתירה שהגישה משפחתו של המחבל חליל דויכאת נגד הריסת ביתו.

סיון, שהפיגוע הרצחני הותירה אותה לבדה עם שלושה ילדיה היתומים, פותחת את מכתבה בדברים המעידים על המקור לעוצמת כוחה, כשהיא כותבת: "אמונתי בתורה ובבורא עולם, מחייבת אותי להאמין שהכל נגזר מלמעלה".

"יחד עם זאת", ממשיכה האלמנה החרדית, "אמונה זו לא מסתירה ממני את העובדה שבאותה תורה נכתב על העונש המרתיע לאדם שעשה מעשים נוראיים: 'עין תחת עין, שן תחת שן'", היא כותבת, כפי שפורסם לראשונה ב'ישראל היום'.

בשלב זה היא מבקרת את גישת בג"ץ, שכזכור כבר הנפיק צו ביניים נגד כוונת צה"ל להרוס את בית המחבל, וכותבת: "העולם אינו הפקר, ואסור שיהיה כזה. אנחנו מצווים על תיקון העולם, בהשתדלות מרבית עד כמה שניתן. כשיש מקרה נורא ומזעזע, עם פוטנציאל להישנות המקרה על ידי אנשים נוספים שיתפתו לפגוע בעולם, חכמינו ז"ל ציוו לנו את ההוראה הברורה 'וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ', והוסיפו את המשפט המכריע והנורא 'כל המרחם על אכזרים, סופו שיתאכזר על רחמנים'".

אזרח רודף עם אלה אחרי המחבל (צילום: אולגה שמיס חייקין)

"ההרגשה שלי", משתפת סיון אוחיון בכאבה, "שהחמלה על סביבתם של המרצחים השפלים היא בגדר 'רחמנות על אכזרים'. כי כשאין הרתעה, אין מחשבה של פחד למפגע, והמחבל הבא ייצא ויעשה ככל העולה על רוחו השפלה".

האלמנה אף חושפת את תחושותיה: "בראשי עוברת המחשבה: אם היה נהרס ביתו של המחבל שרצח את עלם החמודות החייל עמית בן יגאל הי"ד, יש סיכויים רבים מאוד שהרוצח של בעלי הי"ד היה חושב פעמיים על הצעד הנורא שאותו הוא ביצע. מדובר באנשים ששיקולים אלו הם גורם מכריע בצאתם לבצע את זממם, פעמים הרבה יותר מהשיקול של נטילת חיים, לצערנו".

"אני לא רוצה לשמוע חס ושלום על עוד מקרה נורא כמו שאנו עברנו ועוברים. זה נורא. זה קשה. זה איום ונורא. אין מילים כדי להסביר את עוצמות הכאב והחיסרון. תקוותי היא שאנו נהיה האחרונים שסובלים סבל מחריד שכזה, אבל בשביל זה אנו חייבים לעשות מעשה וליצור הרתעה. אנו חייבים להשתדל למנוע את המחבל הבא. זוהי חובה מוסרית וערכית כלפי כל מי שחי פה בארץ ישראל", מסיימת גב' אוחיון את מכתבה הנרגש, בתקווה שיפול על לב השופטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר